Ідентифіковані та неідентифіковані пацієнти в eHealth та МІС Health24
Змiст
Створення нового ідентифікованого пацієнта
Як знайти пацієнта в базі eZdorovya
Для того, щоб створити нового пацієнта, спочатку необхідно пошукати його в центральній базі даних eZdorovya. Якщо в пацієнта вже є укладена декларація з лікарем ПМД, то дані цього пацієнта можна знайти в eZdorovya та додати до себе в базу.
В полі «Знайти пацієнта» вказуємо прізвище, ім’я і дату народження пацієнта (інші дані необов’язкові, наприклад, по-батькові, стать тощо). Вмикаємо перемикач «Пошук в системі eZdorovya» і натискаємо «Пошук». Якщо пацієнта з такими даними не знайдено, то натискаємо кнопку «Новий пацієнт».
Як створити нового ідентифікованого пацієнта
На екрані має з’явитися нова сторінка «Створення пацієнта». Спочатку обов’язково перевіряємо чи увімкнений перемикач «Дані, які надсилаються до eZdorovya». Якщо він неактивний, то вмикаємо його.
Тип пацієнта вказуємо «Ідентифікований».
Переходимо до вкладки «Дані пацієнта». Заповнюємо спочатку всі обов’язкові поля, відмічені зірочкою: прізвище, ім’я, стать, дату народження, номер телефону, секретне слово (воно використовується для верифікації пацієнта в системі eZdorovya та НСЗУ), країну та населений пункт народження.
Переходимо до вкладки «Метод автентифікації». В полі «Тип автентифікації» з випадаючого списку обираємо один з трьох варіантів: через СМС, документи чи іншу (третю) особу. Якщо обрати автентифікацію через СМС, то пацієнту прийде на телефон СМС з кодом підтвердження реєстрації в системі eZdorovya. Якщо обрати автентифікацію через документи, то необхідно буде завантажити в картку пацієнта скани документів, що підтверджують особу. Якщо обрати автентифікацію через іншу (третю) особу, треба вказати ідентифікати особи, яка буде авторизувати дії від імені пацієнта, для якого вона додається як метод автентифікації. Ця особа повинна бути повнолітньою, зареєстрованою і активною в системі eZdorovya зі встановленим методом автентифікації через СМС.
Обираємо метод автентифікації і заповнюємо потрібні відповідні поля (назва, номер телефону та ін.).
Переходимо до вкладки «Документи пацієнта, що підтверджують особу». Вказуємо РНОКПП (ІПН).
Обираємо тип документу. Є кілька варіантів, наприклад, паспорт громадянина України, посвідка на проживання, посвідка біженця та ін. Якщо обрали паспорт громадянина, тоді вписуємо серію, номер паспорту, ким і коли виданий.
Переходимо до вкладки «Адреси пацієнта». Заповнюємо всі поля: тип адреси, країна, область, населений пункт, тип і назву вулиці, номер будинку. За бажанням можна вказати номер приміщення та поштовий індекс.
Переходимо до вкладки «Довірена особа пацієнта». Вона є обов’язковою, оскільки потрібна для зв’язку з оточенням пацієнта у будь-якому екстреному випадку. До 18 років зазначається один з батьків або опікун. Заповнюємо поля: прізвище, ім’я, по-батькові (необов’язково) і номер телефону.
Перевіряємо всі дані і натискаємо «Створити та відправити в eZdorovya». Готово!
При правильному заповненні всіх вкладок і полів на екрані має появитись сповіщення про успішне створення заявки в системі eZdorovya. Також появляється повідомлення з наступним текстом:
«Підтвердження заявки на реєстрацію пацієнта
Ви, як медичний працівник закладу охорони здоров’я:
- підтверджуєте, що пацієнта як особу ідентифіковано;
- підтверджуєте, що повідомили пацієнту або його представнику мету та підстави обробки його персональних даних.
ПАМ’ЯТКА ПАЦІЄНТУ
Надаючи код або документ особа чи її представник:
- надає згоду медичному працівнику закладу охорони здоров’я на обробку персональних даних пацієнта, для якого створюється запис в реєстрі пацієнтів Електронної системи охорони здоров’я;
- надає згоду медичному працівнику закладу охорони здоров’я створити та при необхідності оновити запис про пацієнта у Електронній системі охорони здоров’я від імені особи або його представника.»
Ставимо галочку біля слів «Інформація з пам’ятки повідомлена пацієнту» і натискаємо на «Підтвердити».
Далі на мобільний телефон пацієнта прийде СМС-повідомлення з кодом. Вводимо його і натискаємо на «Підтвердити».
На екрані має появитися повідомлення про успішну реєстрацію та підтвердження в системі eZdorovya. Щоб роздрукувати інформаційну пам’ятку для пацієнта, натискаємо «Інформаційна пам’ятка». Пацієнт повинен підписати даний документ.
Як підписати заявку КЕПом
Натискаємо «Ні, дякую» і відразу внизу сторінки «Підписати КЕП заявку в eZdorovya». На екрані має появитися повідомлення про підтвердження підписання інформаційної пам’ятки пацієнтом. Ставимо галочку біля слів «Інформаційна пам’ятка підписана пацієнтом» і натискаємо «Продовжити».
На екрані появляється форма для КЕП. Навпроти поля «Особистий ключ» натискаємо обрати і завантажуємо з комп’ютера файл з КЕПом. У полі «Пароль захисту ключа» вводимо пароль. Натискаємо «Зчитати» і «Підписати» для відправки документу в систему eZdorovya. Готово!
Переходимо в розділ «Дані пацієнта у системі eZdorovya». При правильному внесенні даних тепер пацієнту присвоєне eZdorovya ID та статус в eZdorovya «Підписано КЕП».
Створення нового неідентифікованого пацієнта
Для створення нового неідентифікованого пацієнта переходимо в розділ «Пацієнти» і натискаємо «Новий пацієнт».
Тип пацієнта вказуємо «Неідентифікований». Під цим полем з’явиться наступний текст: «Неідентифікований пацієнт може бути створений лише за необхідністю внесення медичних записів якщо:
- пацієнт залишається на момент виписування з стаціонарного лікування в непритомному стані або в стані амнезії;
- пацієнт є новонародженою дитиною без свідоцтва про народження;
- пацієнт до моменту виписування не має документів, що підтверджують особу, внаслідок їх втрати;
- зафіксована смерть неідентифікованого пацієнта.».
В полі «Причина створення неідентифікованого пацієнта» обираємо потрібний варіант з випадаючого списку: «Госпіталізація пацієнта бригадою екстреної медичної допомоги», «Госпіталізація пацієнта з обставинами, які потребують виклику поліції», «Пацієнт є новонародженою дитиною без свідоцтва про народження» або «Інші обставини звернення для госпіталізації».
Вказуємо у відповідному полі номер карти виїзду швидкої медичної допомоги.
Переходимо до вкладки «Дані пацієнта». В полі «Ідентифікатор (зовнішній)» вказуємо через крапку без пробілів код ЄДРПОУ медичної інформаційної системи, код ЄДРПОУ медичної організації та ідентифікатор нашої МІС.
У відповідні поля вносимо наступні дані: прізвище, ім’я, по-батькові, стать і дату народження (всі ці дані вказувати необов’язково).
Переходимо до вкладки «Довірена особа» (Довірена особа пацієнта для повідомлення у разі настання екстреного випадку з пацієнтом. До 18 років зазначається один з батьків). Якщо наш пацієнт неповнолітній (наприклад, новонароджена дитина), вмикаємо перемикач «Довірена особа» і заповнюємо наступні дані: прізвище, ім’я, по-батькові (необов’язково) і номер телефону довіреної особи.
Після внесення даних внизу сторінки натискаємо «Створити та відправити в eZdorovya». На екрані має з’явитися сповіщення про успішне створення та реєстрацію пацієнта в системі eZdorovya, а також повідомлення з наступним текстом:
«Необхідно створити подію та запис в eZdorovya. Для неідентифікованого пацієнта повинен бути переданий мінімальний набір медичних даних, а саме спостереження стосовно стану, особливих прикмет неідентифікованого пацієнта (наявність татуювання, відсутність зубів, приблизний вік та інші прикмети).
Перші медичні дані неідентифікованого пацієнта повинні бути поданими протягом часу (24 години), відведеного з моменту створення такого пацієнта. У разі їх відсутності неідентифікований пацієнт автоматично деактивується в системі eZdorovya.
Ви бажаєте продовжити роботу над медичними записами пацієнта та створити першу подію та медичний запис?».
Ми можемо створити медичну подію та запис одразу, натиснувши «Створити подію та запис», або зробити це пізніше. В другому випадку натискаємо «Продовжити пізніше».
Переходимо в розділ «Пацієнти». Коли пацієнт не ідентифікований, то в короткому перегляді буде відображатися наступна інформація: «Повне ім’я відсутнє», коди поля «Ідентифікатор (зовнішній)», тип пацієнта «Неідентифікований», Health ID та стан в eZdorovya – «Відправлено». Готово!
Звертаємо увагу, що після створення неідентифікованого пацієнта треба обов’язкового внести перший медичний запис і подію протягом 24 годин.
Синхронізація пацієнта з системою eZdorovya
Якщо в базі вашої організації вже створено електронну медичну картку пацієнта, але стан в eZdorovya її не відправлено, і в нього є укладена декларація з лікарем первинної медичної ланки, потрібно синхронізувати дані пацієнта з системою eZdorovya.
Переходимо до картки пацієнта. Обов’язково вмикаємо перемикач «Дані, які надсилаються до eZdorovya».
Гортаємо сторінку вниз і натискаємо «Синхронізувати з eZdorovya». На екрані має з’явитися форма «Синхронізація даних пацієнта з персоною в системі eZdorovya». Натискаємо «Пошук». Під цим полем система має показати знайденого пацієнта. Натискаємо на його дані (наприклад, прізвище та ім’я). На екрані має з’явитися невелика форма з даними цього пацієнта. Натискаємо «Зберегти». На екрані має з’явитися повідомлення з наступним текстом:
«Увага! Дані обраної персони не відповідають даним пацієнта. Внесені зміни приведуть до зміни даних за такими полями: …».
Натискаємо «Примінити». Гортаємо сторінку вверх і вимикаємо перемикач «Дані, які надсилаються до eZdorovya». Натискаємо «Зберегти». На екрані має з’явитися сповіщення про успішне оновлення даних пацієнта.
Переходимо в розділ «Пацієнти». В короткому перегляді даних пацієнта його стан в eZdorovya буде відображатися як «Відправлено». Ми синхронізували дані з eZdorovya з нашими даними в медичній організації.
Додавання існуючого пацієнта з системи eZdorovya в МІС Health24
Якщо до вас звернувся пацієнт за допомогою, необхідно знайти його в центральній базі даних eZdorovya. Переходимо в розділ «Пацієнти».
В полі «Знайти пацієнта» вказуємо прізвище, ім’я і дату народження пацієнта (інші дані необов’язкові, наприклад, по-батькові, стать тощо). Вмикаємо перемикач «Пошук в системі eZdorovya» і натискаємо «Пошук». Якщо система знайшла пацієнта з введеними нами даними, то він буде відображатися у вкладці «Пацієнти з eZdorovya» внизу сторінки.
Для того, щоб додати цього пацієнта в свою базу, біля результатів пошуку натискаємо «Додати до себе в базу». На екрані має з’явитися сповіщення про успішне створення пацієнта. В короткому перегляді даних пацієнта його стан в eZdorovya буде відображатися як «Відправлено». З таким пацієнтом можна повноцінно працювати та відправляти всі медичні дані в eZdorovya.
Приєднання медичних записів неідентифікованого пацієнта до ідентифікованого
Якщо ви створили картку неідентифікованого пацієнта та внесли медичний запис, а потім з’ясували, що цей пацієнт вже зареєстрований в системі eZdorovya або були надані документи, що підтверджують особу, є два варіанти. Ви можете додати пацієнта з eZdorovya до себе в базу або зареєструвати його та приєднати медичні дані з картки неідентифікованого пацієнта до ідентифікованого.
Для цього знаходимо картку неідентифікованого пацієнта та натискаємо «Перейти в мед. карту». Гортаємо сторінку до вкладки «Дані про ідентифікованого пацієнта в системі eZdorovya» і натискаємо «Ідентифікація пацієнта в eZdorovya». На екрані має з’явитися форма «Приєднання записів неідентифікованого пацієнта до записів ідентифікованого пацієнта». Натискаємо «Додати заявку».
В новому полі «Ідентифікований пацієнт» натискаємо «Знайти або додати пацієнта». Вводимо обов’язкові дані: прізвище, ім’я, стать і дату народження. Внизу форми система має підтягнути потрібного пацієнта. Натискаємо на його дані (наприклад, прізвище та ім’я). Після цього в формі на екрані має з’явитися інформація про метод автентифікації. Якщо це автентифікація через СМС, то перевіряємо з пацієнтом доступ до вказаного номеру телефону і натискаємо «Підтвердити».
На екрані має з’явитися форма «Підтвердження заявки на реєстрацію приєднання записів неідентифікованого пацієнта до записів ідентифікованого пацієнта» з наступним текстом:
«Ви, як медичний працівник закладу охорони здоров’я:
- підтверджуєте, що пацієнта, як особу, ідентифіковано;
- підтверджуєте, що пацієнта, до якого буде приєднано медичні дані неідентифікованої особи обрано коректно;
- у разі недієздатної особи підтверджуєте перевірку повноваження законного представника пацієнта.
ПАМ’ЯТКА ПАЦІЄНТУ
Надаючи код або документи особа чи її представник:
- надає згоду медичному працівнику закладу охорони здоров’я на обробку персональних даних пацієнта, для якого створюється запис в реєстрі пацієнтів Електронної системи охорони здоров’я;
- надає згоду медичному працівнику закладу охорони здоров’я на приєднання медичних даних неідентифікованої особи до медичних даних пацієнта.».
Після прочитання пацієнтом даної інформація ставимо галочку біля слів «Інформація з пам’ятки пацієнта повідомлена пацієнту» і натискаємо «Підтвердити».
Якщо у пацієнта активний метод автентифікації через СМС, то на екрані має з’явитися форма для підтвердження. Вводимо у відповідне поле код з СМС, який прийде на номер, вказаний пацієнтом і натискаємо «Підтвердити».
Якщо у пацієнта активний метод автентифікації через документи, то на екрані має з’явитися форма для підтвердження з списком документів. Натискаємо «Підтвердити».
Якщо у пацієнта активний метод автентифікації через іншу (третю) особу, то на екрані має з’явитися форма для підтвердження з введенням коду. Код прийде в СМС на номер телефону цієї третьої особи. Вказуємо код і натискаємо «Підтвердити».
На екрані має з’явитися форма «Підтвердження підписання інформаційної пам’ятки пацієнтом» з наступним текстом:
«Роздрукуйте інформаційну пам’ятку для пацієнта або його законного представника.
(Кнопка «Друк інформаційної пам’ятки»)
Підтвердіть, що інформаційна пам’ятка підписана пацієнтом або його законним представником.
(Місце для позначення галочкою «Інформаційна пам’ятка про приєднання даних підписана»)
Увага! Створена заявка на об’єднання медичних записів неідентифікованого пацієнта до записів ідентифікованого повинна бути підтверджена пацієнтом та підписана медичним працівником протягом 1 години після її створення. В протилежному випадку необхідно створити нову заявку на об’єднання медичних записів.»
Натискаємо «Друк інформаційної пам’ятки». На екрані має відкритися нове вікно з прикладом інформаційної пам’ятки, яку можна роздрукувати. Для цього натискаємо праву кнопку миші і обираємо «Друк».
Повертаємося до минулого вікна. Ставимо галочку біля слів «Інформаційна пам’ятка про приєднання даних підписана» і натискаємо «Підтвердити». На екрані має з’явитися форма «Процедура підписання КЕП». Підписуємо заявку КЕПом. На екрані має з’явитися повідомлення про успішне приєднання записів неідентифікованого пацієнта до записів ідентифікованого пацієнта в системі eZdorovya. Натискаємо «Продовжити». Готово!
Тепер в медичній карті неідентифікованого пацієнта є посилання на карту ідентифікованого, з якою в майбутньому ви будете працювати. Статус в eZdorovya цього неідентифікованого пацієнта змінився на «Неактивний».
Якщо перейти в карту ідентифікованого пацієнта після приєднання даних та відкрити підрозділ «Зведена інформація», в полі «Основний пацієнт» можна обрати неідентифікованого, якого ми щойно приєднали. Це дасть можливість переглянути медичні дані.
Пам’ятайте, що до ідентифікованого пацієнта може бути приєднано безліч неідентифікованих пацієнтів, а до неідентифікованого пацієнта – лише один ідентифікований.
Підтвердження профілю пацієнта у системі Health24
Якщо пацієнт створив собі електронну медичну карту і бажає відслідковувати свої медичні дані в електронному вигляді, ви маєте можливість надати пацієнту доступ до перегляду цих даних.
Переходимо в розділ «Пацієнти». В полі «Знайти пацієнта» вказуємо прізвище, ім’я і дату народження пацієнта (інші дані необов’язкові, наприклад, по-батькові, стать тощо). Вмикаємо перемикач «Пошук в системі eZdorovya» і натискаємо «Пошук». Система підтягує потрібного пацієнта. Натискаємо «Перейти в мед карту».
Обираємо вкладку «Дані профілю». На екрані має з’явитися вкладка з текстом «Підтвердження даних профілю пацієнта». Якщо пацієнт не зареєстрований на порталі Health24, то в полі «Користувач для синхронізації обираємо «Новий користувач». У відповідному полі вводимо його номер телефону і натискаємо «Надіслати код підтвердження по СМС».
Якщо пацієнт вже зареєстрований на порталі Health24, то в полі «Користувач для синхронізації обираємо «Існуючий користувач». В полі «Користувач» шукаємо потрібного нам пацієнта – вказуємо прізвище, ім’я і номер телефону. Натискаємо «Пошук». Система має підтягнути потрібного пацієнта. Натискаємо на його дані (наприклад, прізвище та ім’я) і «Надіслати код підтвердження по СМС». Очікуємо код і вводимо його у відповідне поле. Натискаємо «Підтвердити». На екрані має з’явитися сповіщення про успішну синхронізацію з профілем пацієнта.
Тепер в профілі пацієнта (на аватарці) має з’явитися відмітка «Профіль пацієнта в системі Health24 підтверджений» і пацієнт має доступ до своїх медичних даних.
Доступ до медичних даних пацієнта
Якщо лікарем іншого закладу була внесена інформація про пацієнта в його електронну медичну карту, підписана та відправлена в систему eZdorovya, ви маєте можливість запросити доступ у пацієнта для перегляду цих даних.
Переходимо в розділ «Пацієнти». В полі «Знайти пацієнта» вказуємо прізвище, ім’я і дату народження пацієнта (інші дані необов’язкові, наприклад, по-батькові, стать тощо). Вмикаємо перемикач «Пошук в системі eZdorovya» і натискаємо «Пошук». Система підтягує потрібного пацієнта. Натискаємо «Перейти в мед карту».
Переходимо в підрозділ «Зведена інформація». В ньому завантажується список епізодів. Обираємо потрібний нам епізод, ставимо навпроти нього галочку і натискаємо «Отримати доступ до медичних даних». На екрані має з’явитися форма «Отримання доступу до медичних даних» з інформацією про метод автентифікації пацієнта. Натискаємо «Роздрукувати пам’ятку». На екрані має відкритися нове вікно з прикладом роздрукованої пам’ятки. Зачитуємо її пацієнтові. Після цього повертаємося до минулого вікна, ставимо галочку біля слів «Інформація з пам’ятки пацієнта повідомлена пацієнту» і натискаємо «Підтвердити».
Якщо у пацієнта активний метод автентифікації через СМС, то на екрані з’явиться форма для підтвердження. Вводимо код з СМС, яке мало прийти на вказаний номер телефону пацієнта, і натискаємо «Підтвердити». На екрані має з’явитися повідомлення про успішне отримання доступу до медичних даних пацієнта. Ставимо галочку біля слова «Епізоди» і натискаємо «Перейти». Готово!
Натискаємо на назву епізоду, який хочемо переглянути. На екрані має з’явитися форма «Перегляд даних епізоду» з усією потрібною інформацією.
Об’єднання пацієнтів
Об’єднання пацієнтів потрібно у випадку, якщо у нас є два пацієнта з ідентичними даними: прізвищем, ім’ям та датою народження. Якщо ми впевнені, що це один і той самий пацієнт, нам потрібно об’єднати цих пацієнтів. Це необхідно для того, щоб в системі не було дублів, або ж якщо у одного пацієнта зі станом в eZdorovya «Не відправлено» є чернетки записів, які можна відправити пацієнту зі станом в eZdorovya «Відправлено».
Для того, щоб об’єднати пацієнтів, переходимо в розділ «Пацієнти» і натискаємо «Об’єднати пацієнтів». Обираємо потрібний варіант: «Об’єднання ідентифікованого пацієнта з ідентифікованим пацієнтом в системі Health24» або «Об’єднання неідентифікованого пацієнта з неідентифікованим пацієнтом в системі Health24».
Об’єднання ідентифікованого пацієнта з ідентифікованим пацієнтом в системі Health24
На екрані має з’явитися форма «Оберіть ідентифікованих пацієнтів для об’єднання». Навпроти поля «Основний пацієнт» натискаємо «Знайти або додати пацієнта». Тут будьте особливо уважними, оскільки основним пацієнтом повинен бути пацієнт, у якого заповнено більше паспортних даних. Коли ми встановили який саме пацієнт буде основним можемо, скопіювати повністю його прізвище, ім’я і по-батькові або Health ID для внесення в потрібне поле. Вводимо дані у відповідні поля. Те саме повторюємо з полем «Дубльований пацієнт». Система автоматично підкріплює потрібні профілі в цих полях. Перевіряємо чи Health ID у пацієнтів різні і натискаємо «Об’єднати пацієнтів». Внизу форми має з’явитися наступний текст: «Дія є незворотною. Після підтвердження медичні дані дубльованого пацієнта будуть перенесені до даних основного пацієнта. Дубльованого пацієнта буде видалено без можливості відновлення! Ви впевнені, що бажаєте об’єднати обраних пацієнтів?». Якщо всі дані внесені правильно, натискаємо «Підтвердити». Готово! На екрані має з’явитися сповіщення про успішне об’єднання пацієнтів.
Таким самим чином ми можемо також об’єднувати неідентифікованих пацієнтів з неідентифікованими або дублі.