План лікування – листок лікарських призначень та електронний рецепт

план лікування

Що таке план лікування?

План лікування – це листок лікарських призначень. В такому плані лікар записує всі призначення, що необхідні пацієнту для вирішення його проблеми.

За допомогою плану лікування лікар може записати перелік призначень пацієнта та відслідковувати виконання цих призначень з часом.

Інформація про План лікування


Вже з 1 жовтня 2021 року в Україні почалася робота з планами лікування. Національна служба здоров’я України розпочала (НСЗУ) адміністрування реімбурсації інсулінів. Кожен пацієнт буде верифікований через електронну систему охорони здоров’я.

В електронній картці будуть зафіксовані його план лікування, дані про стан здоров’я, результати аналізів, інформація про лікарські засоби, які він отримав за електронним рецептом. Отже, вся інформація необхідна для супроводу та лікування таких пацієнтів.

Важливі моменти:

  • Індивідуальний план лікування пацієнту з нецукровим діабетом складає ендокринолог, який приймає амбулаторно. Не ендокринолог стаціонару чи сімейний лікар.
  • Перший електронний рецепт на препарати видає також саме ендокринолог, надалі це може робити сімейний лікар, відповідно до плану лікування.
  • Індивідуальний план лікування пацієнту з цукровим діабетом, для можливості надалі виписувати рецепти на інсулін, складає ендокринолог, який приймає амбулаторно. Не ендокринолог стаціонару чи сімейний лікар. Лікуючий лікар обов’язково в плані  лікування зазначає встановлений діагноз і тип, вид, дозування інсуліну.
  • Електронний рецепт для пацієнтів з епілепсією і невротичними розладами може виписати невролог, психіатр, дитячий невролог, дитячий психіатр.
  • Електронний  рецепт для пацієнтів із психічними розладами може виписати лише психіатр (та дитячий  психіатр). Сімейні лікарі не виписують рецепти за напрямками “психіатрія”, “нервові розлади”.
  • З 01.10 електронні рецепти по психо-неврологічних проблемах теж видаються згідно плану лікування. Для первинного візиту і встановлення діагнозу до невролога, ендокринолога, (також дитячі невролог і ендокринолог) потрібно електронне направлення. Отримати його можна у сімейного лікаря. Для звернення до психіатра пацієнту не потрібно мати електронне направлення.
  • Після отримання електронного рецепту на ліки, пацієнт повинен звернутись до будь-якої аптеки, яка має договір із НСЗУ. Перелік аптек можна дізнатись за номером довідкової служби 1677 і на сайті НСЗУ.

Всім користувачам, хто ще не розібрався з тим, як сформувати план лікування в МІС Health24, рекомендуємо до перегляду інструкцію.

Також ви можете замовити додаткове навчання по цьому та іншому функціоналу, звернувшись до служби підтримки Health24.

Відеоінструкція зі створення плану лікування

Як створити план лікування в МІС Health24

Перед створенням плану лікування переходимо до розділу «Пацієнти» і перевіряємо чи є у пацієнта підписаний медичний запис з відповідним діагнозом. Після перевірки натискаємо внизу сторінки «Створити» і обираємо з випадаючого списку «План лікування».

На екрані має відкритися нова сторінка «Створення плану лікування». Поле «Лікар» система заповнить автоматично, за необхідності вказуємо у відповідному полі співавтора. Поля про пацієнта, медичний запис, категорію і т.д. система також заповнить автоматично.

Заповнюємо поле «Дата та час закінчення плану лікування», але звертаємо увагу на наступний текст, який відкривається збоку: «Увага! Ви зазначаєте кінцевий термін періоду дійсності плану лікування. Зауважте, що отримання пацієнтом медичних послуг або лікарських засобів за призначенням з цього плану лікування після цієї дати будуть неможливі.».

Медичний стан система підтягує автоматично. Звертайте увагу на заповнення саме обов’язкових полів.

Гортаємо сторінку вниз і натискаємо «Зберегти та підписати КЕП в eZdorovya». Підписуємо план лікування. На екрані має з’явитися сповіщення про те, що план лікування успішно створено.

На екрані має з’явитися форма «Отримання доступу до медичних даних пацієнта». Далі в залежності від методу автентифікації пацієнта, через який він був зареєстрований, нам потрібно отримати доступ до медичних даних. Якщо у пацієнта активована автентифікація через СМС, то йому прийде на телефон СМС з кодом. Вводимо цей код у відповідне поле. Готово, доступ до медичних даних цього пацієнта отримано.

Якщо у пацієнта активована автентифікація через документи, то в поточній формі ставимо галочку біля слів «Інформація з пам’ятки пацієнта повідомлена пацієнту» і натискаємо «Підтвердити». Готово! На екрані має з’явитися сповіщення про успішне отримання доступу до медичних даних пацієнта і оновлення плану лікування.

План лікування успішно створено і його статус в eZdorovya відображається як «Новий».

Як створити призначення до плану лікування

Зверніть увагу, що при активному методі автентифікації пацієнта через СМС, йому на телефон прийде повідомлення з номером плану лікування. Тепер будь-який лікар маючи номер плану лікування від пацієнта, може створити призначення до цього плану.

Як створити призначення «Медичні послуги»

Переходимо в розділ «Плани лікування» і підрозділ «Призначення». Натискаємо «Додати призначення». В полі «Тип» (призначення) обираємо один з варіантів: «Медичні послуги» або «Лікарський засіб».

Наприклад, обираємо «Медичні послуги». Заповнюємо нові обов’язкові поля: «Мед. програма», «Призначення» і «Кількість». Гортаємо сторінку вниз і натискаємо «Створити в eZdorovya». Підписуємо призначення КЕПом. На екрані має з’явитися сповіщення про успішне створення призначення.

Як створити призначення «Лікарський засіб»

Переходимо в розділ «Плани лікування» і підрозділ «Призначення». Натискаємо «Додати призначення». В полі «Тип» (призначення) обираємо один з варіантів: «Медичні послуги» або «Лікарський засіб».

Наприклад, обираємо «Лікарський засіб». Заповнюємо нові обов’язкові поля.

Для заповнення поля «Мед. програма» обираємо потрібний варіант з випадаючого списку.

В полі «Призначення» натискаємо на «Оберіть лікарський засіб». На екрані має з’явитися форма «Пошук і вибір лікарського засобу». Заповнюємо поле «МНН», обравши потрібний варіант з випадаючого списку.

Заповнюємо поля «Кількість» (наприклад, флаконів) та «Денна норма лікарського засобу».

Гортаємо сторінку вниз і натискаємо «Створити в eZdorovya». Підписуємо призначення КЕПом. На екрані має з’явитися сповіщення про успішне створення призначення.

Як додати направлення до лікарського призначення

Після підписання призначення можна відразу створити до нього електронне направлення. Натискаємо «Додати направлення».

На екрані має відкритися нова сторінка «Створення направлення». Натискаємо «Додати послугу». На екрані має відкритися нова сторінка «Додавання послуги». В полі «План лікування» ставимо галочку навпроти варіанту «За планом лікування». Система автоматично заповнить всі обов’язкові поля. Гортаємо сторінку вниз і натискаємо «Створити». На екрані має з’явитися сповіщення про успішне збереження послуги. Натискаємо «Створити та перевірити в eZdorovya».

На екрані має з’явитися повідомлення  про те, що перевірка даних в eZdorovya успішно пройдена. Натискаємо «Перейти до підписання КЕП». Підписуємо направлення КЕПом. На екрані має з’явитися повідомлення з наступним текстом: «Електронне направлення №ХХХ створено в електронній системі охорони здоров’я. За проханням пацієнта роздрукуйте для нього інформаційну пам’ятку електронного направлення.». Якщо пацієнту потрібна інформаційна пам’ятка, натискаємо «Відкрити PDF для друку» і роздруковуємо її. Якщо ж ні, натискаємо «Роздрукувати пізніше» і повертаємося до плану лікування.

Переходимо до розділу «Плани лікування» підрозділу «Список планів лікування». Знаходимо потрібний план лікування і переходимо до вкладки «Призначення». В таблиці має відображатися поточне призначення зі статусом «Запланований».

Як створити електронний рецепт

Після створення призначення можна відразу створити електронний рецепт. На сторінці «Перегляд призначення» натискаємо «Створити рецепт».

У вкладці «Дані рецепту» заповнюємо обов’язкові поля: «Тривалість курсу лікування (днів)», «Кількість в упаковці» і «Кількість в рецепті».

У вкладці «Інструкція прийому лікарського засобу» заповнюємо обов’язкові поля: «Разова доза (на один прийом)», «Добова доза» і «Сигнатура».

Натискаємо «Створити та перевірити в eZdorovya». На екрані має з’явитися сповіщення про те, що чернетку рецепту і заявку на рецепт успішно створено в системі Health24. Натискаємо «Підписати КЕП в eZdorovya». Підписуємо заявку на рецепт КЕПом. На екрані має з’явитися повідомлення з наступним текстом: «Електронний рецепт №ХХХ створено в електронній системі охорони здоров’я. Код погашення зазначено в друкованій інформаційній пам’ятці. Не забудьте повідомити дані пацієнту та роздрукувати інформаційну пам’ятку з кодом погашення!». Натискаємо «Закрити».

Розглянемо приклад як лікарю первинки виписати електронний рецепт пацієнту по призначенню лікаря-ендокринолога відповідно до плану лікування. Для цього лікар повинен мати активну підписану декларацію з пацієнтом про вибір лікаря і створити медичний запис. 

Створення медичного запису

В розділі «Пацієнти» в полі «Знайти пацієнта» вказуємо необхідні дані і обираємо потрібного нам пацієнта. Біля його коротких даних натискаємо «Створити подію».

В полі «Відвідування» вказуємо «Первинне звернення».

В полі «Клас взаємодії» обираємо «Первинна медична допомога».

В полі «Тип взаємодії» обираємо з випадаючого списку потрібний варіант.

Гортаємо сторінку вниз і натискаємо «Створити». На екрані має з’явитися сповіщення про успішне створення медичної події.

Переходимо в підрозділ «Записи» і натискаємо «Додати запис». У відповідному полі можемо знайти і обрати вже існуючий епізод запису або ж додати новий. Наприклад, обираємо «Створити новий». Заповнюємо обов’язкові поля «Назва епізоду» і «Тип епізоду». Гортаємо сторінку вниз і натискаємо «Зберегти зміни». На екрані має з’явитися сповіщення про успішне оновлення запису.

Переходимо в підрозділ «Діагнози» і натискаємо «Додати діагноз». В полі «Медичний стан» натискаємо «Додати стан».

На екрані має з’явитися форма «Медичний стан». Заповнюємо обов’язкові поля, позначені зірочкою, і натискаємо «Зберегти». На екрані має з’явитися сповіщення про додавання нового стану. На сторінці «Створити діагноз» натискаємо «Зберегти». На екрані має з’явитися сповіщення про додавання нового діагнозу і форма «Бажаєте змінити назву епізоду». Натискаємо «Зберегти».

Переходимо в підрозділ «Причини звернення» і натискаємо «Додати причину звернення». В полі «Причина звернення» вказуємо скарги пацієнта, наприклад, «озноб» або «біль загальний». Натискаємо «Зберегти». На екрані має з’явитися сповіщення про успішне додавання причини звернення.

Переходимо в підрозділ «Дії» і натискаємо «Додати дію». В полі «Дії пацієнта» вказуємо «Призначення ліків/ін’єкції» і натискаємо «Зберегти».

Натискаємо «Підписати запис» і «Підписати КЕП та відправити в eZdorovya». На екрані має з’явитися форма, в якій вказуємо необхідні дані і підписуємо запис КЕПом. В тій самій формі має з’явитися повідомлення про те, що запис успішно підписано та відправлено в eZdorovya. Натискаємо «Перейти до результатів запису». Гортаємо сторінку вниз і натискаємо «Історія змін». На екрані має з’явитися невелика форма, в якій буде вказаний статус. Якщо в ньому зазначено «Успішно виконано», то ми можемо перезавантажити сторінку (для цього натискаємо кнопку F5 на клавіатурі або праву кнопку миші і «Оновити/Перезавантажити»).

Маючи підписану декларацію та медичний запис, переходимо в розділ «Плани лікування». Пацієнт має назвати код плану лікування з 16 цифр. Натискаємо «Знайти план лікування», в полі «Номер в eZdorovya» вказуємо цей код і натискаємо «Пошук».

Система підтягне потрібний нам план лікування. Натискаємо на його номер (блакитного кольору).

На екрані має з’явитися форма «Отримання доступу до медичних даних пацієнта». Далі в залежності від методу автентифікації пацієнта, через який він був зареєстрований, нам потрібно отримати доступ до медичних даних. Якщо у пацієнта активована автентифікація через СМС, то йому прийде на телефон повідомлення з чотирьохзначним кодом. Вводимо цей код у відповідне поле. Готово, доступ до медичних даних цього пацієнта отримано.

Якщо у пацієнта активована автентифікація через документи, то в поточній формі ставимо галочку біля слів «Інформація з пам’ятки пацієнта повідомлена пацієнту» і натискаємо «Підтвердити». Готово! На екрані має з’явитися сповіщення про успішне отримання доступу до медичних даних пацієнта.

Як виписати рецепт

Отримавши доступ до перегляду плану лікування, лікар може перейти в підрозділ «Призначення» та проглянути призначення, які були виписані лікарем-ендокринологом. Тут можуть вказуватися такі типи призначення як «лікарський засіб», направлення на аналізи або ж додаткові інструментальні діагностичні обстеження тощо.

В нашому прикладі вказані лікарські засоби та їхня кількість. Щоб виписати рецепт, натискаємо на назву потрібного призначення. На екрані має відкритися сторінка «Перегляд призначення». Гортаємо її вниз і натискаємо «Створити рецепт».

На екрані має відкритися сторінка «Створення електронного рецепту». Тут вже вказані дані про лікаря та пацієнта. Нам необхідно у відповідному полі обрати медичний запис, який ми щойно підписали.

Гортаємо сторінку вниз. У вкладці «Джерело фінансування» в полі «Дані плану лікування» вказується «За планом лікування». Оскільки ми вже отримали доступ до цього плану лікування, система автоматично нам підтягнула дані з призначення, наприклад, інформацію про препарат.

Гортаємо сторінку до вкладки «Дані рецепту». Нам необхідно заповнити поле «Тривалість курсу лікування (днів)». Наприклад, вказуємо 30 днів. Заповнюємо обов’язкові поля «Кількість в упаковці» і «Кількість у рецепті» (в ньому записуємо ту кількість ліків, яка буде потрібна пацієнту на період в 30 днів).

Обов’язкові поля «Термін лікування», «Намір» і «Категорія» система заповнить автоматично.

У вкладці «Інструкція прийому лікарського засобу» заповнюємо обов’язкові поля: «Разова доза (на один прийом)», «Добова доза» і «Сигнатура». Під полем «Добова доза» система зазначає інформацію про підтримуючу, максимальну добову дозу і добову дозу за призначенням лікаря-ендокринолога.

Натискаємо «Створити та перевірити в eZdorovya». На екрані має з’явитися сповіщення про те, що чернетку рецепту і заявку на рецепт успішно створено в системі Health24. Натискаємо «Підписати КЕП в eZdorovya». Підписуємо заявку на рецепт КЕПом.

Якщо у пацієнта активний метод автентифікації по СМС, то йому прийде номер електронного рецепту та код для погашення в аптеці в повідомленні на вказаний раніше номер телефону.

Якщо ж у пацієнта активний метод автентифікації через документи, натискаємо кнопку принтера (друк) в правому верхньому куті і обираємо «Друк інформаційної пам’ятки від eZdorovya». На екрані має відкритися сторінка з прикладом роздрукованої інформаційної пам’ятки даного електронного рецепту. Натискаємо праву кнопку миші та «Друк». Видаємо її пацієнту.

Доступ до плану лікування (листа призначень)

Доступ до плану лікування, створення призначень і виписуванню направлень до цього плану лікування мають всі лікарі вашого закладу охорони здоров’я.

Лікарі інших закладів, вказавши номер плану лікування в пошуку, зможуть його знайти. Для цього треба натиснути на номер плану лікування в таблиці. Лікарю потрібно буде отримати від пацієнта дозвіл до плану лікування. Після підтвердження лікарю надано доступ до плану лікування та створення призначень по ньому.

Рейтинг:
(оцiнок - 3)
Оцiнити
1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд
Loading...

Напишіть коментар першим.