eHealth – що це та як підключитися?

eHealth

Змiст

eHealth – це электронна система охорони здоров’я (ЕСОЗ), яка допомагає пацієнтам отримувати, а лікарям – надавати якісні медичні послуги. А ще – дозволяє контролювати, наскільки ефективно витрачаються виділені на охорону здоров’я державні кошти і запобігати зловживанням.

eHealth для пацієнта – це можливість використання електронних сервісів для реалізації їх прав за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення, можливість отримати медичні послуги незалежно від реєстрації міста проживання та підписати для цього з лікарем декларацію, у тому числі із свого персонального кабінету пацієнта за допомогою ЕЦП, можливість пацієнтам отримання отримання послуг телемедицини, особливо пацієнтам, що мешкають у сільській місцевості, отримання ліків за електронними рецептами та інші можливості, які поступово будуть доступними для пацієнта.

eHealth для закладів охорони здоров’я (ЗОЗ), лікарів та медичного персоналу – це можливість автоматизації медичних процесів, ведення обліку медичних послуг і управління медичною інформацією, запровадження електронного документообігу.

Що таке e-Health?

В Україні система eHealth складається з центрального компонента (ЦБД) – він відповідає за централізоване зберігання і обробку інформації – і медичних інформаційних систем (МІС), які лікарні та поліклініки можуть вибирати на ринку і встановлювати у себе.

Архітектура системи e-Health

Центральний компонент контролюється державою. Адміністратором eHealth системи є створене з цією метою державне підприємство «Електронне здоров’я». Адміністратор вимагає від розробників МІС строго дотримуватися вимог до надійності, безпеки і конфіденційності даних, якими їх системи обмінюватися з центральним компонентом. Система також пройде сертифікацію Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України.

«Електронне здоров’я» – складна система, яка поступово впроваджується впродовж декількох років. Спочатку вона охопить первинну ланку медицини – сімейних лікарів, терапевтів і педіатрів. Пацієнти повинні укладати декларації з обраними лікарями, а лікарі будуть реєструвати ці декларації в системі eHealth. Таким чином, держава зможе оплачувати лікарю за візит кожного пацієнта, а пацієнт отримає гарантовані державою безкоштовні медичні послуги. Так система «Електронний здоров’я» допоможе реалізувати принцип «гроші ходять за пацієнтом».

В майбутньому eHealth система дасть можливість кожному швидко отримати свою медичну інформацію, а лікарям – правильно ставити діагноз з урахуванням цілісної картини здоров’я пацієнта. Відпадає необхідність в паперових медичних картах і друкованих довідках, які губляться і забуваються. Лікарі виписують електронні рецепти, які не можна ні втратити, ні підробити. Система eHealth містить всю медичну історію пацієнта, яка доступна як пацієнту, так і його лікарям.

Як наслідок державні органи отримають можливість чітко розуміти, куди слід витрачати державні кошти, щоб це приносило максимум користі, адже система накопичує велику кількість статистики про захворювання та лікуванні. В результаті, українці отримуватимуть за державний рахунок більше якісних медичних послуг.

Як приєднатися до e-Health?

  • Крок 1. Реєстрація медичного закладу. Головний лікар (керівник) реєструє медичну організацію і установи в системі eHealth;
  • Крок 2. Реєстрація лікарів первинної ланки. Керівник відділу кадрів або обрана відповідальна особа вносять в систему eHealth дані сімейних лікарів, терапевтів і педіатрів;
  • Крок 3. Реєстрація договору з Національною службою здоров’я України (НСЗУ). Головний лікар (керівник) реєструє договір з НСЗУ про медичне обслуговування населення;
  • Крок 4. Реєстрація пацієнтів. Пацієнт вибирає лікаря і підписує з ним декларацію, таким чином підтверджуючи свій вибір і надаючи згоду на обробку та використання своїх персональних даних;
  • Крок 5. Фінансування. Виходячи з кількості пацієнтів, які вибрали лікарів певного медичного закладу, дана медична організація отримує нове фінансування від держави (Національної служби здоров’я України).

Інструкція з первинної реєстрації медичної організації в eHealth через МІС Health24

Якщо організація раніше не була зареєстрована в електронній системі охорони здоров’я (eHealth), переходимо в розділ «Організація» і підрозділ «Паспорт організації». Натискаємо «Створити організацію з даним ЄДРПОУ».

У відповідному полі обираємо вид власності медичної організації.

В полі «Інформація про медичну організацію» з випадаючого списку обираємо один з варіантів: «Організація з надання первинної медичної допомоги», «Організація з надання страхових послуг» або «Вторинна, третинна, паліативна медична допомога та реабілітація».

У вкладці «Фактична адреса медичної організації» заповнюємо обов’язкові поля, відмічені червоною зірочкою, – «Країна», «Область» та «Населений пункт».

Заповнюємо всі обов’язкові поля у вкладці «Ліцензії медичної організації». У полі «Ліцензія видана на» вказуємо «медичну практику».

Переглядаємо чи правильно заповнені всі обов’язкові поля у вкладках з інформацією про керівника медичної організації.

У вкладці «Документи керівника медичної організації (підписанта), що посвідчують особу» у відповідному полі обираємо тип документу керівника медичної організації  і заповнюємо наступні обов’язкові поля.

Переглядаємо чи правильно заповнені всі обов’язкові поля у вкладках з контактними даними керівника медичної організації. В полі «Посада керівника» з випадаючого списку обираємо потрібний варіант.

Якщо є державна акредитація медичної організації, то у відповідній вкладці в полі «Категорія» з випадаючого списку обираємо потрібний варіант, і заповнюємо наступні обов’язкові поля.

У вкладці «Контактні дані медичної організації» заповнюємо обов’язкові поля, вказавши тип контакту, номер телефону та електронну пошту. Натискаємо «Створити».

На екрані має з’явитися сповіщення про успішне створення медичної організації. Гортаємо сторінку вниз, ставимо відмітку «Згода на обробку даних» і натискаємо «Зберегти, підписати та відправити в eZdorovya».

Підписуємо КЕП. Після підписання на вказану електронну адресу прийде лист із запрошенням до електронної системи охорони здоров’я. У листі переходимо за посиланням та створюємо пароль до eZdorovya.

Після створення паролю повертаємося на сторінку медичної інформаційної системи. Через кілька хвилин під ім’ям та прізвищем керівника в лівій частині екрану має з’явитися позначка «Увійти в еН».

Натискаємо на цю кнопку. На екрані має відкритися нова сторінка з формою для входу в електронну систему охорони здоров’я. Вказуємо у відповідних полях електронну пошту і пароль. Натискаємо «Увійти».

Переваги роботи з eHealth

Функціонал для установ Первинної медичної допомоги (ПМД)

Адміністративний модуль первинки:

  • Реєстрація постачальника медичних послуг, підрозділів, користувачів.
  • Висновок капітаціонних договорів.

Робоче місце лікаря ПМД

  • Робота з деклараціями, висновки декларацій.
  • Електронні медичні записи.
  • Імунізація.
  • Виписка електронного рецепта «Доступні ліки».
  • Електронне направлення.

Електронний рецепт

Медичний висновок про тимчасову непрацездатність

Доступ до даних ПМД

  • Доступ до даних, які містять елементи обмежувальних груп.
  • Доступ до даних, які містять елементи заборонених станів (сервісів).

Функціонал для установ Спеціалізованої медичної допомоги (СМД)

Функціонал обліку наданих послуг:

  • Амбулаторія.
  • Стаціонар.

Адміністративний модуль вторинки

Робоче місце лікаря СМД

  • Електронні медичні записи.
  • Імунізація.
  • Діагностичні звіти.
  • ЕМЗ і ЕН для неідентифікованих пацієнтів.
  • Виписування електронних направлень.
  • Обробка і погашення електронних направлень.
  • ЕМЗ стаціонар: надходження.
  • ЕМЗ стаціонар: виписка.

Робота з записами про ідентифікованих пацієнтів

Робота з записами про неідентифікованих пацієнтів

Приєднання записів неідентифікованого пацієнта до ідентифікованого

Доступ до даних

  • Доступ до даних, що містять елементи обмежувальних груп.
  • Доступ до даних, що містять елементи заборонених станів (сервісів).

Медичні висновки

Виписування електронного рецепту

План лікування

Як увійти в систему e-Health

Кабінету e-Health не існує. Для входу і работи в ситемі e-Health лікарі та медичні заклади використовують медичні інформаційні системи (МІС).

Реєстрація в e-Health

Якщо у вас виникли питання, наша служба підтримки з радістю на них відповість.

Перед тим, як підключитися до електронної системи охорони здоров’я (e-Health або eZdorovya), медичний заклад повинен обрати приватну медичну інформаційну систему (МІС). Будь-яка затверджена системою eHealth МІС допоможе персоналу працювати з всією інформацією про пацієнтів, яка розміщена в центральній базі даних eHealth.

Як знайти МІС для роботи з системою e-Health

Перевірити наявні затверджені eHealth медичні інформаційні системи та дізнатися:

  • про послуги, які вони надають;
  • рівень технічної підтримки даної МІС;
  • рівень юридичної підтримки даної МІС.

Потрібна закладу медична інформаційна система повинна відповідати всім вимогам і бути підключеною (або підключитися в майбутньому) до бази eHealth. Тільки з такою МІС медичний заклад зможе працювати і надалі.

Також треба провести переговори з поточною МІС в закладі та перевірити чи буде вона підключатися до системи eHealth.

Укладення договору з МІС

Функціональність, якість і кількість послуг МІС впливає на її вартість.

Якщо вартість МІС перевищує 200 000 грн., то перед тим, як укласти договір, проводиться тендерна процедура.

Перед підписанням договору НСЗУ рекомендує ретельно його вивчити і включити необхідні для закладу пункти (наприклад, про періодичне навчання співробітників роботі в МІС).

Після підписання договору з МІС, заклад отримує доступ до роботи з інтерфейсом цієї медичної інформаційної системи.

Господарський кодекс України: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15

Цивільний кодекс України: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text

Реєстрація закладу охорони здоров’я в системі

Після того, як МІС підключили і налаштували, потрібно зареєструвати даний медичний заклад в системі. Цей заклад має бути діючим, оскільки зараз ведеться синхронна перевірка зареєстрованих закладів з ЄДР. Якщо цей заклад позначений як закритий або відсутній в ЄДР, то система автоматично його деактивовує.

Постанова КМУ від 25 квітня 2018 р. № 411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров’я»: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/411-2018-%D0%BF#Text

Реєстрація місць надання послуг та обладнання в системі e-Health

Зареєструвати місця надання послуг (підрозділи закладу охорони здоров’я/юридичні адреси) та обладнання потрібно до моменту заявки на контрактування. Вся зазначена інформація має відповідати ліцензії закладу. Якщо під час перевірки будуть виявлені недостовірні дані, то вони їх деактивують.

Кожне робоче місце стаціонарних відділень, приймального відділення та кабінету статистики має бути підключено до МІС.

Постанова КМУ від 25 квітня 2018 р. № 411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров’я»: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/411-2018-%D0%BF#Text

Реєстрація співробітників в системі e-Health

Головний лікар або уповноважена особа зобов’язані зареєструвати в електронній системі всіх співробітників закладу.

В реєстрах медичних працівників та спеціалістів повинні міститися дані про всіх медичних працівників закладу, включаючи інформацію про їхні спеціалізації та освіту. Надалі вони будуть перевірятися з реєстром медичних спеціалістів МОЗ.

Постанова КМУ від 25 квітня 2018 р. № 411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров’я»: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/411-2018-%D0%BF#Text

Зареєструватися в ЕСОЗ

Рейтинг:
(оцiнок - 11)
Оцiнити
1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд
Loading...

Коментарі: 14


  1. Ксения

    Как скачать приложение ?



    • Health24

      Який саме застосунок вам потрібен?



  2. Станіслав Григорович

    У мене підписаний договір з лікарем, але я як пацієнт хотів би скористатись додатком. Яким чином це зробити?



    • Health24

      Наразі медична інформаційна система Health24 не використовує жодних додатків. Запис до лікаря та доступ в кабінет пацієнта відбувається за допомогою медичного порталу https://h24.ua/



  3. Лєра Валеріївна

    3 тижні тому заключила договір з лікарем, вказала свій номер телефону, а кабінет на сайті тільки хочу зареєструвати. Чи зможу за своїм номером телефону при вході в кабінет побачити попередні дії лікарів: направлення, аналізи, операції, виписки?



    • Health24

      На порталі https://h24.ua/ ці данні доступні в кабінеті пацієнта, якщо лікувальний заклад користується МІС Health24 та лікар синхронізував кабінет і карту пацієнта.



  4. Надія

    Я лікар і не можу зареєструватися



    • Health24

      Зателефонуйте до нашою служби підтримки 0 800 756 856



  5. Ганна

    Як ввійти в сві кабінет пацієнта?



    • Health24

      Якщо ваш лікар використовує МІС Health24, ви можете увійти до кабінету за посиланням https://h24.ua/login, або зареєструватися https://h24.ua/register. Після реєстрації потрібно щоб ваш лікар синхронізував кабінет і карту пацієнта.



  6. Іван

    Мені прислали висновок про непрацездатність, як його прочитати?



    • Health24

      Дані про листок непрацездатності можна подивитися в особистому кабінеті громадянина на сайті Пенсіного фонду в розділі «Мої листки непрацездатності».



  7. Катерина

    Чи можу я як пацієнт зареєструватись в даній сиситемі і як?



    • Health24

      Вам потрібно звернутися до сімейного лікаря, підписати декларацію та зереєструватися на порталі для пацієнтів. Якщо лікар працює з системою Health24, то ви можете зареєструватися за посиланням https://h24.ua/register
      Після лікар сінхронізує ващі дані з системою еХелс та ви побачите всі свої медичні данні в особистому кабінеті.