Чому приватним клінікам з “первинкою” вигідна співпраця з НСЗУ

Змiст

Пацієнти в Україні мають змогу вільно обрати медичний заклад, в якому хочуть отримати допомогу, а НСЗУ профінансує надання цієї послуги, незалежно від форми власності закладу. Усе більше приватних клінік вбачають таку можливість на первинному рівні привабливою.

На скільки економічно вигідною є сімейна практика для приватних медзакладів та на які вимоги варто особливо звернути увагу для заключення договору з НСЗУ для в інтерв‘ю “Health 24” розповів головний лікар приватної клініки “Lancet сlinic” Богдан Гуськов.

На скільки економічно обґрунтовано для приватної клініки співпраця з НСЗУ?

Для приватного сектору, безумовно, є економічна привабливість у співпраці, тому що це додаткові фінанси, які б іншим чином не “зайшли” в заклад. Але для того, щоб це було економічно доречно для медичного центру, треба всі можливості використати на повну. Тобто підписати максимум декларацій, щоб це було задекларовано, більше ніж 1,5 тисячі пацієнтів на сімейного лікаря. Також потрібно максимально мінімізувати видатки, такі як: оренда, оптимізувати фонди заробітної плати. Це все теж залежить від того, як ви домовитеся із сімейним лікарем, де територіально розташований медичний центр, адже у столиці цифри одні, десь в місцях районах в селищних, в селищах міського типу цифри виходять інші – часто більш привабливі, ніж у столиці.

Чому сімейна практика більш рентабельна для приватних клінік в інших населених пунктах?

Тому що в Києві вища ціна нерухомість, якщо її купувати для медичного центру, вища орендна ставка і трошки інша вартість життя. Це важливо, коли ми говоримо про зарплату сімейного лікаря і 25 тисяч грн у Києві не дорівнюють 25-ти тисячам грн десь наприклад у Хмельницькій області.

Скільки декларацій необхідно укласти, щоб це було вигідно для приватної клініки?

Треба щонайменше 4 тисячі декларацій.

Оптимальна кількість декларацій на одного сімейного лікаря?

Краще щоб це було 1500, ідеально, щоб це був вибраний ліміт в 1800 задекларованих. І зверніть увагу на різницю за віковими групами, дуже різниться капітаційна ставка. Але ж різняться і вимоги.

Скільки наразі до прикладу становить капітаційна ставка залежно від віку пацієнта?

Наразі капітаційна ставка за дитиною до 5 років складає 1608 грн, пацієнт віком 65+ – 802 грн, віком від 18 до 39-ти років – 401 грн на рік.

Чи не призведе достатня кількість задекларованих пацієнтів на одного лікаря до черг у медцентрі?

Це складне питання. Часто ці черги наразі виникають і вони виникають навіть, якщо підписано за 500 декларацій, і вже лікар сімейний відчуває напруження, йому вже важко це все обробити. Багато заявок, запитань, таких речей, на які фізично не вистачає часу. А ще ці люди по-справжньому хворіють. І ти повинен їх оглянути, заповнити медичну документацію. Це все відбирає дуже багато часу. Також є велика проблема в інтерпретації “24/7”, чи повинен лікар давати свій особистий номер. У нашому центрі ми проти того, щоб лікарі давали свої особисті номери. Чому? Тому що він має відпочити. І від того, як відпочине лікар, залежатиме задоволеність його завтрашніх пацієнтів. Якщо він буде роздратований, не буде відчувати, що він захищений, що в нього комфортні умови праці… У кожного пацієнта мені хочеться дуже часто запитати: “Поставте себе на місце сімейного лікаря, якому за місяць задають 1500 запитань, і очікують відповіді вже і зараз, просто уявіть, що у вас таке на вашій роботі”.

Як можна вирішити питання з великим навантаженням на сімейного лікаря?

У мене є відповідь як організатора системи охорони здоров’я. Я вважаю, що сімейний лікар при нормальній організації праці, при правильному забезпеченні молодшим і середнім медичним персоналом, якщо це зробити так, як це бачу власне я, може навіть більше ніж 1800, і досить якісно. Просто багато питань є парамедичними, на які не повинен відповідати лікар сімейної медицини. Для цього має бути інший персонал, який кваліфіковано і фахово відповість на всі ці питання. Половина цих питань – організаційні, від них можна просто позбавитися. 30% прийомів можуть бути закриті без візиту до клініки, вони можуть бути закриті дистанційно. І це останні зрізи, я думаю, що якщо налагодити цю систему, ці цифри можуть бути ще більшими.

Завдяки чому частину звернень пацієнтів до сімейного лікаря можна закрити дистанційно?

Ось до прикладу. як це реалізовано в нашій клініці. У нас є спеціальні сервіс-адміністратори. Це люди з сестринською освітою середньою медичною. Це лікарі інтерни, це лікарі, які зараз не працюють за фахом. Вони можуть проконсультувати наших пацієнтів, відповісти на всі їхні питання, вони мають прямий зв’язок з лікарем. І якщо вони бачать, що питання виходить за межі їх кваліфікації або дійсно потребує уваги сімейного лікаря, це питання буде передано йому. І всі повторні звернення, наприклад, якщо пацієнт телефонує, сервіс-менеджер бере слухавку, спілкується з пацієнтом, пацієнт не відчув, що він отримав відповідь на запитання, він каже: “Ну, я не розумію, я не можу, будь ласка, я хотів би зв’язатися із сімейним лікарем” – в таких випадках ми теж зв’язуємо їх із сімейним лікарем. Це також важлива річ – налаштування IP-телефонії для того, щоб це було зручно зробити і для того, щоб не робити номер сімейного лікаря публічним.

Які питання можна вирішити дистанційно?

Ми зараз дистанційно підписуємо декларації з пацієнтами, дистанційно можна давати направлення на обстеження, на госпіталізацію. Зараз є засоби зв’язку, які дозволяють не просто поспілкуватися з пацієнтом, вони дозволяють його оглянути, якість зв’язку IP-телефонії, якість зв’язку через месенеджери дозволяє почути скарги пацієнта. За допомогою сучасних систем зв’язку лікар може дистанційно встановити, чи є необхідність у очному зверненні.

Яким вимогам має відповідати приватна клініка, щоб підписати договір з НСЗУ?

Це не буде виключений перелік, але такі важливі речі, якщо хтось планує відкривати медичний центр для співпраці з НСЗУ, головне те, що вам треба проконтролювати дуже суворо – це відповідність матеріально-технічної бази, це наявність штату спеціалістів, обов’язково треба зараз бути укомплектованим медичною сестрою, і обов’язково продумайте відпустки лікарів, хто буде надавати медичну допомогу пацієнтам, коли лікар захворіє, піде в декрет, у вас має бути запас. І ще дуже важлива річ – це сертифікат про інклюзивність. Тобто про те, що є можливість доступу до вашого медичного центру в людей з обмеженими можливостями.

Про деякі особливості роботи в приватному медцентрі розповіла сімейний лікар клініки “Lancet сlinic” Тамара Соколова.

Чим відрізняються умови прийому пацієнта сімейним лікарем в приватній клініці від прийому в державній медустанові?

Я вважаю, що для пацієнта краще в приватній клініці тим, що всі приходять чітко за записом у визначений час. До порівняння: у державному медзакладі часто трапляється, що пацієнт приходить без запису, мотивуючи це тим, що йому потрібно просто щось запитати, якусь інформацію доотримати, і цим створює чергу.

Чи не впливає на доступність сімейного лікаря відсутність у пацієнтів його особистого номеру?

Наша клініка працює з 8.00 до 20.00 щодня, крім неділі. Я вважаю, що цього достатньо для того, щоб людина, якщо має проблеми зі здоров’ям, звернулася. Навіть коли я фізично не перебуваю на роботі, пацієнт може подзвонити за робочим номером телефону й на рецепції зі мною зв’яжуть. Тобто це не скасовує онлайн консультації.

До уваги: приватним закладам необхідно підключитися до медичної інформаційної системи, яка підключена до e-Health, для того, щоб створювати медичні висновки про тимчасову непрацездатність. Це є обов’язковим для всіх закладів охорони здоров’я України з 1 жовтня 2021 року.

Нагадаємо, медична інформаційна система “Health 24” підключена до e-Health  та відповідає усім вимогам НСЗУ.

Рейтинг:
(оцiнок - 2)
Оцiнити
1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд
Loading...

Напишіть комметаріі першим.