Отримали SMS від ESOZ (E-health)? Розбираємося, що це означає та що робити далі

Змiст
Якщо ви отримали смс від ESOZ (E-health) — це означає, що вам надійшло повідомлення від електронної системи охорони здоров’я. Смс може містити код для згоди на обробку персональних даних лікарем, код підтвердження для реєстрації в eHealth, інформацію про виписаний електронний рецепт, сповіщення про електронне направлення, інформацію про виписку медичного висновку тимчасової непрацездатності.
Смс-повідомлення від E-health в Україні почали надходити пацієнтам із вересня 2020 року через запуск системи єдиної державної електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ), яка стала основною платформою для електронного обміну медичними даними між пацієнтами, лікарями та медичними установами. Це була частина загальної реформи охорони здоров’я, спрямованої на цифровізацію медичних послуг.
E-Health (ЕСОЗ) — це електронна система охорони здоров’я в Україні з центральною базою даних про пацієнтів.
Пацієнти отримують повідомлення під час реєстрації в системі, укладення декларацій з сімейними лікарями, отримання електронних направлень та рецептів та для надання доступу до медичних даних.
Куди надходять смс?
Із 20 лютого 2025 року повідомлення від eHealth надходять через Viber. Тепер відправник має назву ESOZ замість E-health. Якщо у пацієнта відсутній вайбер за номером телефону, в такому разі буде доставлено смс.
Якщо обрана автентифікація через іншу особу (для дітей до 14 років або для недієздатних осіб як додатковий спосіб автентифікації), то повідомлення надходить одному з батьків або законному представнику.
Пацієнти, які не мають телефону, як і раніше, мають отримати інформаційну довідку.
Смс від ESOZ (E-health). Які існують?
Смс під час реєстрації в системі або оновленні даних
Коли пацієнт реєструється в системі eHealth або оновлює свої персональні дані, він отримує SMS-повідомлення з чотиризначним кодом підтвердження. Цей код пацієнт надає лікарю, щоб підтвердити правильність даних та прив’язку телефону до його профілю. Смс також може надходити під час реєстрації через один із методів автентифікації: за документами, через законного представника або за номером телефону. У разі вибору останнього методу всі сповіщення надходять саме на вказаний номер.
Смс під час заключення декларації з лікарем
Коли пацієнт подає декларацію з лікарем, на його телефон надходить SMS із чотиризначним кодом підтвердження. Пацієнт має озвучити цей код лікарю для підтвердження подання декларації.
Смс з е-направленням
Якщо сімейний лікар/терапевт/педіатр направляє пацієнта до лікаря-спеціаліста або на аналізи чи дослідження, йому на телефон надходить 16-значний номер електронного направлення. З цим направленням пацієнт може самостійно звернутися визначитися до якого медичного закладу та лікаря звернутися. Електронне направлення дійсне 1 рік.
Смс від ESOZ (E-health) не містить інформацію, до якого лікаря чи на яку послугу виписано електронне направлення. Дізнатися деталі можна у паперовій довідці, яку видає лікар. або через сервіс, з яким працює заклад (якщо цей сервіс надає функціонал електронного кабінету пацієнта). Наприклад, мобільний застосунок та сайт Health24.
Смс з е-рецептом
Під час виписки лікарем електронного рецепту пацієнт отримує смс із номером електронного рецепту та кодом для його отримання в аптеці. Пацієнт надає фармацевту номер рецепту та код підтвердження для отримання ліків.
Термін дії електронного рецепту:
- 10 календарних днів – на наркотичні (психотропні) лікарські засоби;
- 30 календарних днів – на ліки за програмою реімбурсації (“Доступні ліки”);
- 90 календарних днів – на рецептурні ліки, які пацієнт купує за власний кошт.
Смс з підтвердженням доступу до медичних даних
Пацієнт може контролювати доступ до своїх медичних даних, надаючи або відкликаючи дозвіл на їх перегляд. Коли лікар запитує доступ до певної інформації, пацієнт отримує SMS з чотиризначним кодом підтвердження.
Смс про ініціацію плану лікування
Зазвичай такі смс надсилаються пацієнту, коли лікар ініціює важливі медичні дії, наприклад, коли він прописує план лікування чи виписує направлення.
Цей код потрібен для того, щоб:
- Підтвердити згоду пацієнта на призначене лікування – код вводиться лікарем у систему ЕСОЗ.
- Отримати електронний рецепт – якщо лікування передбачає медикаментозну терапію, пацієнт зможе використати цей код для отримання ліків в аптеці.
- Мати доступ до плану лікування – пацієнт може повідомити код іншому лікарю, якщо потрібно продовжити лікування або скоригувати його.
Код є унікальним і прив’язаний до конкретного плану лікування, тому його потрібно зберігати.
Застосунок Health24
Завантажте застосунок Health24:
- Для Android: Google Play
- Для iPhone: App Store
Якщо медичний заклад, який ви відвідуєте, працює з медичною інформаційною системою Health24, ви можете переглядати свою електронну медичну карту з деталями історії хвороби, електронних рецептів, направлень, вакцинацій та іншу інформацію. Ваша електронна медична карта відображатиметься у разі виконання наступних вимог:
- Ваш номер телефону внесено лікарем чи реєстратором до карти пацієнта
- Якщо ви зареєструвалися в Health24 за цим номером та правильно внесли своє ПІБ і дату народження.
Подбайте про те, щоб сповіщення від застосунку Health24 були увімкненими. В такому разі ви також завчасно отримуватиме нагадування про закінчення терміну електронного рецепту чи направлення та інші корисні сповіщення.
ЧИТАЙТЕ: Мобільний додаток Health24: повний гід з використання
Правила безпеки
Щоб уникнути шахрайства та захистити ваші персональні дані, дотримуйтесь простих правил безпеки:
Не передавайте код стороннім особам
Перевіряйте відправника – офіційні повідомлення від eHealth надходять від ESOZ (раніше “E-health”)
Не переходьте за підозрілими посиланнями – МОЗ та eHealth не надсилають посилання для завантаження додаткових програм чи введення особистих даних онлайн.
Захищайте свій телефон – встановіть пароль або біометричний захист, щоб у разі втрати пристрою ніхто не зміг отримати доступ до ваших смс.
Перевіряйте дані у лікаря – якщо СМС про план лікування чи рецепт надійшло несподівано, зв’яжіться з лікарем або медичним закладом.
Що робити, якщо ви отримали, помилкове SMS?
Якщо ви отримали смс про план лікування, рецепт чи іншу медичну інформацію, і це виглядає непередбачувано або некоректно:
- Перевірте чи дійсно відправник ESOZ (раніше E-health).
- зверніться на гарячу лінію Національної служби здоров’я України за номером 1677.
Смс-повідомлення від ESOZ є важливим інструментом для доступу до медичних послуг і інформації. Зокрема, смс використовуються для надсилання кодів підтвердження, що забезпечують безпеку доступу до особистих медичних даних, а також для електронних направлень та рецептів. Медичний інформаційний сервіс Health24 водночас надає пацієнтам додаткові можливості — розширену інформацію про направлення, рецепти, історію хвороби, вакцинації тощо. Не забудьте завантажити застосунок Health24 на свій смартфон — це зручний доступ до ваших медичних даних у будь-який момент.