“ЕСОЗ – світло в кінці тунелю, що наблизить нас до повної цифровізації”: лікар-стоматолог Микола Сорухан

Приватні медичні заклади в Україні розпочинають працювати в електронній системі охорони здоров’я України.  У в подкасті МІС Health24  лікар-стоматолог-терапевт “Zaharenko Dental Clinic” Микола Сорухан розповів, для чого приватним клінікам підключатися до ЕСОЗ та яку інформацію про пацієнтів передають через медичну інформаційну систему Health24.

Як давно використовуєте МІС Health24?

Наш медичний центр використовує МІС з 1 вересня 2023 року.

Які можливості з’явилися у вашої стоматологічної клініки?

Після підключення для нашого центру з’явилась можливість вести моніторинг кожного нашого пацієнта в плані загально-семантичних захворювань. Тобто, якщо наш пацієнт є в базі даних МІС, ми можемо бачити його історію хвороби, чи є у нього якість загально-семантичні захворювання. Наприклад, якщо він робив вакцинацію, ми також можемо бачити його календар вакцинацій. Якщо сімейний лікар, з яким заключена декларація у пацієнта, призначає ті чи ті медичні препарати (ред.- виписує електронні рецепти), ми можемо бачити, які препарати приймає наш пацієнт, і ми, аналізуючи це, можемо приймати рішення стосовно нашого подальшого лікування, чи не буде воно впливати на прийом тих медикаментів, наприклад, які вже приймає пацієнт.

Чому вирішили передавати дані до Центральної бази даних?

Як будь-який заклад охорони здоров’я ми маємо працювати виключно у правовому полі. І якщо підняти правову базу, то ми підпорядковуємось наказам МОЗ, а згідно з чинним законодавством, ми маємо вести цю електронну базу. Плюс, як я вже вище зазначив, цей електронний сервіс (ред. – електронна система охорони здоров’я) дає нашому медичному центру певні переваги: контроль загального здоров’я наших пацієнтів, призначення тих чи інших медичних препаратів та інше.

Якими модулями eHealth користуєтесь?

На сьогодні ми користуємось модулями виписки електронних рецептів на препарати, оскільки наш медичний центр спеціалізується на багатьох профілях надання стоматологічної допомоги, одним з яких є хірургія, а хірургічна стоматологія на сьогоднішній день дуже тісно пов’язана з призначенням тих чи інших медикаментів – це протизапальні засоби, антибіотики. І Health24 є дуже хорошим підспір’ям у призначенні саме цих медикаментів. Також вносимо наші проведені маніпуляції в картку пацієнта.

Які медзаписи вносите в систему?

До бази даних ми передаємо виключно ту інформацію, яка стосується конкретного лікування конкретного пацієнта. Тобто, грубо кажучи, якщо сьогодні пацієнт лікував карієс, ми передамо в базу даних діагноз, що пацієнт мав карієс конкретного зуба та перелік проведених маніпуляцій: яку анестезію ми використали, який зуб відреставрували. На цьому інформація, яка відходить від нас, завершується.

Яка перевага для пацієнтів в цьому?

Ну, взагалі, як мені здається, ми йдемо у світі до централізації інформації, і особисто мені як пацієнту було б зручно, щоб інформація про все моє медичне здоров’я взагалі була сконцентрована в одному сервісі. Тобто, грубо кажучи, з моєї точки зору – це щось по типу аналогу “Дії”, де у вас є сервіс, в якому збережені всі ваші документи, і так само, чому б вам не мати сервіс, де є всі ваші дані по вашому здоров’ю: коли ви робили той чи інший знімок, коли ви проходили те чи інше обстеження, вакцинація, вище сказана, і так далі.

Яка в цьому перевага для вас як для лікаря?

На сьогодні, скажу чесно, мені важко сказати. Сервіс дійсно зручний, він не викликає якихось фізичних перепон, якихось психологічних бар’єрів. Він зручний, він дозволяє дуже швидко і легко зрозуміти історію пацієнта, призначити ті чи інші препарати. Я думаю, на перспективу – це дуже хороша альтернатива взагалі класичній документації, до якої ми всі звикли, і від якої ми стараємось за максимумом  відійти, як держава на сьогодні. Так, залишились ще певні рудименти цієї системи, але цей сервіс, мені здається – це таке світло в кінці тунелю, яке нас наблизить до повної цифровізації і електронного ведення медичної звітності.

Які форми на паперових носіях використовуєте?

Як я вже сказав, ми працюємо у правовому полі, і згідно з чинним законодавством, ми ведемо форми: денну, місячну та щорічну, ми ведемо картку стоматологічного хворого та відповідні форми зі спеціальностей: терапевтичної стоматології, хірургічної та ортопедичної.

Чи про кожного пацієнта вносите дані в систему?

Ми намагаємось вносити інформацію про кожного пацієнта, але за тих умов, якщо у нього заключена декларація з його лікарем, тоді цей пацієнт є у базі, і при внесенні його особистих даних він відображається як пацієнт, який є в базі. І, відповідно, ми можемо доповнювати його медичну картку своїми записами.

Скільки часу займає внесення даних?

В середньому, якщо ми не говоримо про пацієнтів, які потребують призначення якихось протизапальних засобів, виписка рецепту до антибіотиків, то в середньому – це плюс-мінус в районі двох-трьох хвилин.

Дізнатися більше про Health24

Як довго лікарі пристосувалися до того, що потрібно вносити дані в систему?

Ну, я не буду лукавити, це не відбулось одразу. Це відбулось поступово, але тут, знаєте, як то кажуть, що у будь-якій справі головне почати. Тобто, не буду вам брехати, довелось кожного лікаря взяти, показати, лікар мав пересвідчитись, що це дійсно займає до двох хвилин, і після цього ми перейшли, ну можна сказати, на стабільну регулярну основу. Це зайняло у нас приблизно тиждень.

Як реагують пацієнти на ці нововведення?

Ми живемо в такі часи, коли пацієнти дуже часто мігрують, сьогодні вони в одному місці, завтра вони в іншому місці,  і тим чи іншим чином пацієнти контролюють своє стоматологічне здоров’я. Якщо пацієнт сьогодні пролікувався в іншій клініці, завтра він поїхав в інше місто, в іншу клініку, то зазвичай як відбувається координація між клініками: пацієнт просить зателефонувати лікаря,  лікар телефонує в ту клініку, в якій колись був пацієнт,  і це завжди, знаєте,  такий зіпсований телефон.

Сервіс Health24 у другому кварталі 2024 року планує запустити оновлений застосунок, який, як я вже казав, може бути аналогом “Дії”, коли пацієнт може повністю відкрити застосунок, де всі його дані безпосередньо захищені,  і він може подивитись ті чи інші маніпуляції,  які йому робились в тому чи іншому медичному закладі. І, звісно, це покращує комунікацію між лікарями,  навіть, наприклад,  якщо пацієнт з одного міста переїхав в інше,  і десь він планує зробити якусь маніпуляцію у медикаментозному сні, лікар-анестезіолог, який буде спілкуватись з пацієнтом може відкрити цей застосунок, подивитись загальну історію хвороби пацієнта, якщо у нього є якісь загально-семантичні захворювання,  він також їх може проаналізувати, йому не треба буде телефонувати в одну клініку, в іншу, другу, третю, щоб батьки шукали його паперову медичну картку і так далі. Тобто, глобально – це цифровізація вашої особистої медичної карти.

Навіщо приватним клінікам вносити дані до eHealth? 

Як на мене, в першу чергу – це зручність, це ваш комфорт, це ваша інформованість про пацієнта, тому що всі ми люди, і наші пацієнти не виключення. Сьогодні вони прийшли до нас, і під час лікування вони забули нам сказати,  що у пацієнта є те чи інше захворювання. І, тому – це зручність, як на мене: ви відкрили карту пацієнта, подивились що йому робили, чим він хворів, чим він хворіє. По-друге, як і все нове, можливо цей медичний сервіс спочатку буде викликати такий психологічний ступор, але запевняю, як я вже казав, в будь-якій справі головне почати, один-два записи, і далі це йде до автоматизму. Тому, не зволікайте, рекомендую, покращуйте своє життя вже сьогодні.

 

Рейтинг:
(оцiнок - 2)
Оцiнити
1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд
Loading...

Напишіть коментар першим.