Електронне направлення – найбільш поширені питання

Змiст

В 2020 році було проведено реформу в системі охорони здоров’я. В роботу медичних закладів ввели Програму медичних гарантій. З 1 квітня пройти консультації та діагностичні обстеження спеціалізованих лікарів можна лише з електронним направленням. Подібні зміни викликали багато запитань, тому Національна служба України запустила заяву з відповідями на найпоширеніші з них.

Як створити електронне направлення?

Детальну інформацію про створення електронного направлення можна дізнатися в інструкції за посиланням.

Як виглядає електронне направлення від сімейного лікаря

Загалом це SMS-повідомлення з номером із 16 символів, які розділені дефісами. Номер відповідає такій структурі: ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ (наприклад, 02CX-K1AM-8E84-9TTO). Також напрямок можна роздрукувати.

Як перевірити та де подивитися електронний напрямок до лікаря

Лікар може знайти направлення у медичній інформаційній системі (МІС) за його номером. Якщо дозволяє функціонал встановленої МІС, можна відсканувати штрих-код із роздрукованого направлення. Номер електронного направлення міститься у верхньому кутку. Також лікар може побачити у системі кілька направленнь за одним номером. У такому разі йому потрібно подивитися на зміст напрямків та обрати саме те, що лікар планує відпрацювати.

Номер направлення складається з 16 символів, які розділені дефісами. Номер відповідає такій структурі: ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ (наприклад, 02CX-K1AM-8E84-9TTO). Для правильного введення номера напряму використовуйте літери латинського алфавіту та цифри. При введенні номера напрямок «№» не потрібно вводити.

Направлення можна знайти без номера, для цього лікар повинен додати пацієнта до бази даних установи з еХелса (якщо він до них прийшов вперше), потім у розділі Напрями зробити пошук напрямків по ПІБ цього пацієнта та отримують усі його напрямки за номерами.

Пацієнт зазвичай отримує номер електронного спрямування в СМС. У деяких МІС інформація про направлення зберігається в особистому кабінеті пацієнта.

Якщо лікуючий лікар призначає пацієнту обстеження, то хто виписує на них електронні направлення?

В цьому випадку електронне направлення виписує той самий лікуючий лікар. Якщо ви консультуєтесь, наприклад, в сімейного лікаря або гастроентеролога і для оцінки вашого здоров’я йому потрібні результати різних обстежень, то він і призначає їх, і виписує відповідні електронні направлення.

Виписати таке направлення може будь-який лікар (як первинної медичної допомоги (ПМД), так і лікар-спеціаліст), який зареєстрований в eHealth – електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ). Для цього вам не потрібно звертатися до лікаря, з яким ви уклали декларацію.

Як дізнатися до якого лікаря електронне направлення

Електронне направлення виписується не до лікаря, а на послугу:

Консультації.
Лабораторна діагностика (Аналізи).
Діагностична процедура (УЗІ, Рентген тощо).
Процедура.
Лікувально-діагностична процедура.
Хірургічна процедура.
Візуалізація.
Госпіталізація.
Переклад до іншого лікувального закладу.

Пацієнт має право вибрати будь-яку лікувальну установу та лікаря, за умови, що вона має договір із НСЗУ.

Чи може пацієнт за одним направленням отримати одну й ту послугу у лікарів з різних медичних закладів, щоб порівняти результати?

Ні. Коли лікар виписує пацієнту направлення на консультацію чи обстеження, дані відразу вносяться в систему. Якщо послуга була надана в повному обсязі, то лікар погашає (закриває) направлення. Звертатися до іншого лікаря з тим самим направленням не матиме сенсу, оскільки для системи номер цього електронного направлення вже не буде дійсним.

Чи можуть пацієнту відмовити в лікарні у наданні послуги, якщо він назве номер направлення, але не зможе надати його роздрукований варіант?

Не можуть, якщо ця лікарня має укладений контракт з Національною службою здоров’я України. Для пацієнта важливо всього лиш мати при собі дійсний номер електронного направлення.

Звісно, працівники медичного закладу можуть запитати вас саме про паперовий варіант електронного направлення. Інколи це потрібно для швидшого пошуку інформації при певних технічних проблемах лікарні чи відсутності доступу до електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ) у працівника.

Як роздрукувати електронний напрямок до лікаря

Друкувати направлення не обов’язково, достатньо знати його номер, щоб отримати медичну послугу. Зазвичай номер направлення надходить у СМС повідомленні на номер пацієнта.

Скільки дійсне електронне направлення до лікаря?

Електронне направлення діє 1 рік від моменту підписання. Проте лікарі часто радять відразу проходити консультацію чи обстеження (в залежності на що було виписане направлення). Інформація про терміни проходження та рекомендації знаходиться в розділі «додаткова інформація» в пам’ятці направлення, яку може для вас роздрукувати лікар.

Чи можна звернутись у комунальну лікарню, якщо електронне направлення пацієнту виписав сімейний лікар-ФОП?

Звичайно. Ви можете мати укладену декларацію з лікарем-ФОП, лікарем приватного медичного закладу чи комунального центру ПМД. Це немає значення. З електронним направленням ви можете спокійно обирати будь-яку клініку: приватну чи комунальну. Є лише три головних правила:

  • наявність дійсного електронного направлення;
  • заклад, в який ви хочете звернутися, повинен мати контракт з Національною службою здоров’я;
  • за договором з НСЗУ надавати ті послуги, які ви плануєте отримати.

Як медичному працівнику знайти направлення в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ)?

При створенні система призначає кожному направленню унікальний номер. Він приходить в СМС-повідомленні на вказаний номер телефону пацієнта. Також його можна знайти у роздрукованому електронному направленні (у верхньому лівому кутку). Щоб знайти направлення в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) в полі «Пошук» треба ввести цей номер  направлення або відсканувати штрих-код.

Чи можна внести зміни у вже створене направлення, щоб виправити помилку?

Після того, як ви підписали КЕПом потрібне направлення, воно відправляється до центральної бази даних ЕСОЗ. Тому внести будь-які зміни в таке направлення неможливо. Проте можна відкликати це направлення, звісно, вказавши причину таких дій, а після цього створити нове. На вказаний пацієнтом номер телефону при реєстрації в ЕСОЗ прийде СМС-повідомлення з номером нового електронного направлення. Якщо при реєстрації в ЕСОЗ пацієнт не вказав свій номер телефону, зв’язатися з ним можна через контактну особу чи за стаціонарним номером телефону, який може бути вказаний у ЕСОЗ.

Лікар повинен запросити пацієнта на прийом, надати нову інформаційну пам’ятку у роздрукованому вигляді та повідомити про зміну номеру направлення. Для зручності використання електронного направлення за Програмою медичних гарантій у роздрукованій інформаційній пам’ятці також міститься його номер.

Чи можна в межах Програми медичних гарантій надавати медичні послуги пацієнтам з паперовим направленням?

Так, можна. В 2021 році ще діють і електронна, і паперова форми направлень. Пацієнти з паперовим направленням можуть спокійно звертатися за медичною допомогою за Програмою медичних гарантій в заклади, які уклали договори з НСЗУ. Виписувати паперові направлення ще можуть ті заклади, які не під’єднані до ЕСОЗ, і не виписують електронні направлення.

Внесення направлень до електронної системи охорони здоров’я є обов’язковим (Наказ МОЗ України від 28.02.2020 № 586):

  • з 01 квітня 2020 року – для всіх надавачів медичних послуг, які уклали договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ;
  • з 01 січня 2021 року – для всіх закладів охорони здоров’я та фізичних осіб – підприємців, які в установленому законом порядку одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.

Технічна можливість ведення електронних медичних записів закладом охорони здоров’я з’явилася після того, як запустили ДП «Електронне здоров’я» на сайті системи інформації про відповідне розширення функціональних можливостей медичної інформаційної системи (МІС).

Як створити медичний запис для пацієнта з паперовим направленням в межах ПМГ?

Якщо до медичного закладу звернувся пацієнт, в якого є лише паперове направлення, лікарю треба:

  • Авторизуватися в ЕСОЗ (ввести свій логін та пароль).
  • Ідентифікувати пацієнта. Для цього треба використати документ, який засвідчує особу, щоб переконатися, що це саме той пацієнт, якому виписано направлення.
  • Знайти пацієнта в ЕСОЗ за прізвищем, ім’ям, датою народження або іншими даними.
  • При необхідності створити новий епізод відповідного типу.
  • Створити медичний запис (взаємодію, діагностичний звіт, процедуру) в рамках цього епізоду. (Діагностичний звіт або процедура можуть бути створені поза межами медичного епізоду).
  • При створенні медичного запису обрати підставу звернення «за паперовим направленням».
  • Внести у відповідні поля інтерфейсу медичної інформаційної системи (МІС) реквізити паперового направлення:
  • ПІП лікаря, який виписав паперове направлення;
  • ЄДРПОУ закладу, в якому було виписано направлення;
  • назву ЗОЗ, в якому було виписано направлення (така інформація вказана у направленні або в штампі закладу);
  • номер направлення (якщо така інформація вказана у направленні) або вказати «б/н»;
  •  дату виписки паперового направлення.

Що таке паперова інформаційна пам’ятка електронного направлення?

Це роздрукований варіант інформації, яка міститься в електронному направленні. У верхньому лівому кутку паперової інформаційної пам’ятки електронного направлення знаходиться номер та штрих-код, за якими можна знайти це направлення в ЕСОЗ. Також паперова роздруківка е-направлення містить іншу потрібну інформацію для пацієнта та лікаря, наприклад: джерело оплати медичної послуги, назву та код медичної послуги або групи послуг.

Якщо у пацієнта немає роздрукованої інформаційної пам’ятки, знайти електронне направлення в ЕСОЗ можна за номером з СМС-повідомлення, яке приходить на вказаний телефон при створенні направлення.

Як знайти електронне направлення, якщо його створили в іншій медичній інформаційній системі (МІС)?

Після створення всі електронні направлення автоматично надходять до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ). Яку при цьому медичну інформаційну систему використовує ЗОЗ не грає великої ролі. Центральна база даних допомагає лікарям різних медичних закладів отримати доступ до потрібних направлень пацієнтів. При пошуку направлення запит надходить до центральної бази даних, і якщо направлення з потрібним номером активне, то воно буде відображатися в будь-якій МІС, якщо вона має відповідний функціонал.

Як знайти направлення в МІС Health24 дивіться за посиланням.

Що робити, якщо у медичній інформаційній системі (МІС) немає функції створення направлень?

Технічна можливість ведення електронних медичних записів закладом охорони здоров’я з’явилася після того, як запустили ДП «Електронне здоров’я» на сайті системи інформації про відповідне розширення функціональних можливостей медичної інформаційної системи (МІС).

Наразі МІС Health24 має весь функціонал для роботи с ЕСОЗ.

Що робити, якщо у медичної інформаційної системи (МІС) не зрозумілий інтерфейс і не вдається знайти як створити направлення?

Якщо є такі проблеми з роботою в інтерфейсі МІС, зверніться до служби підтримки вашої МІС за поясненнями або за навчанням (інструкціями). У кожної медичної інформаційної системи свій унікальний інтерфейс і розробники повинні детально розказати медичному персоналу як з ним працювати. Щоб отримати підтримку телефонуйте 0 800 300 655. Дзвінки безкоштовні.

Чи потрібно створювати направлення для переведення стаціонарного хворого між відділеннями одного ЗОЗ?

Ні, в рамках одного епізоду надання медичної допомоги у стаціонарних умовах не треба створювати таке направлення.

Якщо пацієнту надано все необхідне лікування в рамках епізоду медичної допомоги, то його виписують з ЗОЗ із закриттям відповідного епізоду.

Якщо і в подальшому пацієнт потребує медичної допомоги (яку даний заклад не може надати, але може інший заклад), то на підставі створеної в ЕСОЗ виписки пацієнта формується електронне направлення із зазначенням категорії «переведення до іншого ЗОЗ».

Якщо пацієнту потрібна інша медична допомога, йому потрібно звернутися до лікаря, з яким він уклав декларацію (сімейний лікар, терапевт, педіатр). При необхідності цей лікар випише потрібні е-направлення.

Чи потрібно створювати направлення на діагностичні процедури стаціонарному пацієнту?

Якщо діагностичні процедури будуть виконуватися лише в тому самому закладі, де на стаціонарному лікуванні перебуває пацієнт, то для цього не треба створювати е-направлення. Натомість у виписці пацієнта треба вказати коди діагностичних процедур, які провели в межах епізоду надання стаціонарної допомоги.

Також створювати направлення на діагностичні процедури не треба в тому випадку, якщо певну кількість медичних послуг надає підрядник закладу охорони здоров’я за договором з НСЗУ. Так всі медичні записи в межах епізоду надання стаціонарної допомоги у виписці вказує заклад, який госпіталізував пацієнта.

Як створити направлення на переведення пацієнта до іншого закладу охорони здоров’я?

Звертаємо увагу, що перед тим, як створювати направлення на переведення пацієнта в інший ЗОЗ, треба зв’язатися з цим закладом і пересвідчитися чи може він прийняти цього пацієнта і надати потрібні медичні послуги.

Направлення на переведення пацієнта в інший медичний заклад створюється в межах взаємодії з типом «виписка пацієнта зі стаціонару». Таке е-направлення включає дані про діагнози та інтервенції. Лікуючий лікар створює і заповнює виписку зі стаціонару, вказавши потрібні дані про лікування пацієнта, та обирає у полі «Результати лікування» – «переведено до іншого ЗОЗ». Також вноситься інформація про заклад, в який переводиться пацієнт. Це все є передумовами того, що пацієнт отримає медичну допомогу за Програмою медичних гарантій у іншому ЗОЗ.

Чи може лікар виписати направлення і сам його виконати?

Так, це можливо. Електронна система охорони здоров’я не має обмежень в наданні медичної допомоги лікарями, які самі виписали і взяли в роботу направлення пацієнту.

Наприклад, пацієнту потрібна повторна консультація. В такому випадку лікар:

  • комунікує про необхідність повторного візиту пацієнта;
  • виписує направлення на консультацію;
  • здійснює консультацію за цим направленням, якщо пацієнт повернеться саме до нього.

Варто пам’ятати, що всі внесені дані в електронну систему охорони здоров’я перевіряються. Якщо в процесі перевірки виявляють дані, які можна розцінювати як зловживання, то НСЗУ буде здійснювати заходи відповідно до законодавства, щоб переконатися у відсутності обмежень прав пацієнта на вільний вибір надавача послуг.

Що таке «послуга» та «група послуг» у е-направленні?

При створенні направлення треба вказувати медичну послугу, яку потрібно надати пацієнту. ЕСОЗ дозволяє внести як одну послугу, так і групу послуг.

Групу послуг вносять в е-направлення тоді, коли лікар не може точно визначити одну потрібну послугу або не впевнений, яку конкретно процедуру буде проводити вузький спеціаліст. Таке може статися при створенні направлень на візуалізації у стаціонарі (“…-скопії”), паліативну допомогу та реабілітацію.

Наприклад, лікар може направити на ода П послуг під назвою «Цистоскопія» (код U40002). При цьому, вузький спеціаліст, який провів дослідження, виконав не просто цистоскопію (код 36812-00), але й біопсію. Оскільки ода П послуг «цистоскопія» входить послуга ендоскопічна біопсія уретри (код 37215-00), то лікар, який провів дослідження, закриє направлення саме цією конкретною послугою.

Якщо ви не впевнені в тому, яка саме медична послуга потрібна пацієнта, варто створити направлення на консультацію до вузького спеціаліста. Тоді вже він сам встановить , яка послуга потрібна пацієнту, і створить на неї направлення.

Що таке «категорія» направлення?

В кожному направленні вказується категорія, яка обирається в залежності від потреб пацієнта. Категорія направлення обирається відповідно до медичної послуги, оскільки всі медичні послуги, на які виписуються направлення, згруповані у категорії.

В медичних інформаційних системах (МІС) можна автоматично підібрати категорії направлення у відповідності до обраної послуги (групи послуг) і навпаки.

Наприклад, для направлення на «Стаціонарне лікування» (код A67010) обирається категорія «госпіталізація», для направлення на лабораторний «Аналіз визначення групи крові та резус-фактор» (код В33002) – «лабораторна діагностика», для направлення на групу послуг «Інша рентгенографія грудної клітки» (код А41974) – «візуалізація», для направлення на «Консультація Хірурга дитячого» (код А67037) – «консультація».

Детальну інформацію про створення е-направлення можна дізнатися в інструкції за посиланням.

Чи може сімейний лікар направити на госпіталізацію?

Так, може. Електронна система охорони здоров’я не має обмежень щодо того, хто саме з надавачів медичних послуг виписує направлення на стаціонарне лікування. Тому сімейний лікар може спокійно створити направлення на госпіталізацію пацієнта.

Якщо сімейний лікар не знає код конкретної послуги, а пацієнту потрібне стаціонарне лікування, виписується направлення на послугу – Стаціонарне лікування (код A67010).

Як створити направлення для проходження лікарської комісії?

В електронній системі охорони здоров’я поки що немає такої можливості. Направлення на комісії (ЛКК, МСЕК тощо) створюються стандартно без участі ЕСОЗ.

Проте лікар може зазначити в електронному направленні спеціаліста, висновок якого треба отримати пацієнту. Якщо потрібні заключення від декількох різних лікарів, треба сформувати окремі направлення до кожного з них.

Варто пам’ятати, що лікар керується наказами МОЗ України №586 та №587, коли створює е-направлення.

Хто і як може виконати (закрити) направлення?

На даний момент існує 9 типів електронних направлень, а саме:

  1. Консультація.
  2. Лабораторна діагностика.
  3. Діагностична процедура.
  4. Процедура.
  5. Лікувально-діагностична процедура.
  6. Хірургічна процедура.
  7. Візуалізація.
  8. Госпіталізація.
  9. Переведення до іншого ЗОЗ.

Закривати всі направлення може тільки той лікар, який надавав послугу за цим направленням. Виключенням є направлення на «лабораторну діагностику», яке може закрити лікар або середній медичний персонал.

Зараз в системі дозволені наступні варіанти, які можуть підтвердити виконання направлення:

Взаємодія:

  • з зазначеним висновком лікаря спеціаліста (Консультативний висновок);
  • з зазначеним типом «Виписка пацієнта, який вибув зі стаціонару».

Процедура.

Діагностичний звіт.

Нижче наведено таблицю, в якій вказано, чим підтверджується виконання направлення:

Варто звернути увагу на те, що направлення на будь-яку послугу, окрім направлення на переведення між стаціонарами закладів, є безадресними. Пацієнт може сам обрати ЗОЗ, в який хоче звернутися за медичною допомогою з направленням.

Чи можна приймати пацієнтів, які звернулися без направлення лікаря?

Пацієнтів, які звернулися до лікаря-спеціаліста в ЗОЗ, в якого є укладений договір про медичне обслуговування населення з НСЗУ, можна приймати без направлення.

Без направлення спеціалізована медична допомога надається в межах Програми медичних гарантій пацієнтам, які:

  • в ургентному (невідкладному) стані;
  • із хронічними захворюваннями та перебувають на диспансерному обліку в цьому закладі охорони здоров’я.

Без направлення на амбулаторному рівні в межах Програми медичних гарантій надається спеціалізована допомога:

  • акушера-гінеколога;
  • психіатра;
  • нарколога;
  • стоматолога;
  • педіатра;
  • фтизіатра.

В інших випадках при зверненні пацієнта без направлення до лікаря-спеціаліста в ЗОЗ, який уклав договір про медичне обслуговування населення з НСЗУ, спеціалізована медична допомога не забезпечується Програмою медичних гарантів та покривається з інших джерел (наприклад, страховою компанією або самим пацієнтом) відповідно до тарифів на платні послуги затвердженими у даному ЗОЗ.

Чи потрібне направлення хронічному хворому до лікаря-спеціаліста, у якого вони на обліку?

Пацієнтам із хронічними захворюваннями, які перебувають на диспансерному обліку ЗОЗ з договором про медичне обслуговування населення з НСЗУ, не потрібне направлення. В таких випадках спеціалізована медична допомога надається без направлення в межах Програми медичних гарантій.

Чи може приватний заклад, який не підписав договір з НСЗУ про медичне обслуговування населення, виписувати електронне направлення пацієнту, послуги за яким будуть сплачені НСЗУ в рамках програми медичних гарантій?

Так, може. Оплата за надані медичні послуги пацієнту за таким е-направленням буде здійснена закладу, який надав ці послуги. Дане питання регулюється Наказом МОЗ № 586 й поширюється на всі заклади охорони здоров’я та фізичних осіб-підприємців, які в установленому законом порядку одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики. Ознайомитись з НАКАЗОМ МОЗ № 586 можна перейшовши за посиланням.

Чи може лікар ПМД виписувати електронне направлення за Програмою медичних гарантій на УЗД, ендоскопію, рентгенівські дослідження?

Так, може. У лікарів первинної ланки немає обмежень щодо створення направлень на дослідження (в тому числі – на УЗ-дослідження, ендоскопію, рентгенівські дослідження) за Програмою медичних гарантій. Проте він вирішує щодо формування направлення на дослідження за наявності медичних показань.

Також лікар ПМД може виписати е-направлення на консультацію лікаря-спеціаліста, який буде проводити діагностику, лікування пацієнта і виписування власних направлень на діагностику за Програмою медичних гарантій.

Дане питання регулюється Наказом МОЗ №586 «Про затвердження Порядку направлення пацієнтів до закладів охорони здоров’я та фізичних осіб-підприємців, які в установленому законом порядку одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та надають медичну допомогу відповідного виду».

Ознайомитись з НАКАЗОМ МОЗ № 586 можна на сайті zakon.rada.gov або перейшовши за посиланням. Ознайомитись з ПОРЯДКОМ можна перейшовши за посиланням.

Чи потрібно лікарю-спеціалісту на амбулаторному рівні відправити пацієнта до лікаря ПМД, з яким у нього укладено декларацію, щоб той виписав йому електронне направлення?

Ні, не потрібно. Лікар-спеціаліст може сам виписати потрібне направлення. Загалом виписувати е-направлення можуть як лікарі ПМД, так і лікарі-спеціалісти. Тому коли пацієнту потрібне електронне направлення на медичні послуги, йому не потрібно витрачати час і звертатися спочатку до лікаря первинної медичної ланки. Такий спосіб пришвидшує отримання пацієнтом необхідних послуг.

Дане питання регулюється Наказом МОЗ №587  «Деякі питання ведення Реєстру медичних записів, записів про направлення та рецептів в електронній системі охорони здоров’я».

Ознайомитись з НАКАЗОМ МОЗ № 587 можна можна на сайті zakon.rada.gov.ua або перейшовши за посиланням.

Рейтинг:
(оцiнок - 6)
Оцiнити
1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд
Loading...

Коментарі: 12


  1. Ольга

    Оксана, большое спасибо за статью. На самом деле вся эта электронная тягомотина не упростила, а усложнила жизнь и врачам, и пациентам. Получить электронное направление к специалисту – равносильно выиграть приз. Врачи неохотно его выписывают. Особенно сейчас, когда все внимание направлено на короновирус. Как будто других болезней не существует. Практически невозможно получить у семейного врача направление на УЗИ или рентген. Кроме того, чтобы попасть на повторную консультацию к узкому специалисту, нужно опять идти к семейному врачу за новым направлением. Но ведь этот узкий специалист полномочен и сам выписать к себе направление, согласно Приказу Минздрава? Но он этого не делает. Почему? Как на все это повлиять? К кому обращаться, к чему апеллировать?



    • Health24

      З пропозиціями та зауваженнями щодо роботи лікарів ви можете зателефонувати на горячу лінію Національної служби здоров’я України (НСЗУ).



  2. Алексей

    Добавьте в посылаемые вами сообщения с номером направления одну строчку или слово, к какому специалисту это направление.
    Это же несложно, но сильно упростит жизнь и клиентов и регистатур в поликлиниках.
    Либо какую-то возможность узнать это на сайте.



  3. Лілія

    Добрий день, мене цікавить інше питання, мені лікар відправив електронне направлення на аналіз крові, але в лікарні кажуть що направлення має бути тільки в паперовому варіанті, лікарі на питання “чому” нічого не відповідають, можливості зробити паперове направлення в мене немає, бо мій сімейний лікар, знаходиться в іншому місті, що робити в такому випадку? До кого звертатися?



    • Health24

      Треба звернутися на гарячу лінію Національної служби здоров’я України (НСЗУ) ☎ 16-77. Або звернутися до іншого медичного закладу, ща має договір з НСЗУ.



  4. Ольга

    “Врач может найти направление в медицинской информационной системе (МИС) по его номеру. Если позволяет функционал установленной МИС, можно отсканировать штрих-код с распечатанного направления. Номер электронного направления содержится в верхнем углу.” Вопрос- как распечатать электронное направление?



    • Health24

      Запитайте лікаря під час візиту, щоб він вам розрукував всі направлення.



  5. Ольга

    Я прохожу обследование, у меня несколько эл.напр., хотелось бы либо распечатать их, или хотя бы видеть какое направление на какую услугу.



    • Health24

      Запитайте лікаря під час візиту, щоб він вам розрукував всі направлення.



  6. Людмила

    Багато чого прояснилось.
    Але не зрозуміло,сам пацієнт може зайти у свій кабінет? Є направлення які надані раніше, але не розберу котрі з усіх. У чому секретність?



  7. Людмила

    Я к врачу не обращалась, но мне пришло э-направление. Кто мне его прислал я не знаю. В регистратуре поликлиники распечатать его мне отказали, отправили к врачу, который выдал это направление. Но кто это? Почему я не могу распечатать направление в своем личном кабинете?



  8. Леся

    Надайте можливість бачити електронні направлення пацієнту в особистому кабінеті. Щоб мати змогу роздрукувати самостійно або переписати номер, в разі , якщо загубився. Заходити під користувачем,- як пацієнт, без права вносити поправки.