Медична інформаційна система, що це?

Що таке Медична інформаційна система (МІС)?

Медична інформаційна система – це програмне забезпечення, головним завданням якого є управління і організація інформації медичного закладу. Вона допомагає працівникам закладів охорони здоров’я ефективніше взаємодіяти з пацієнтами і державними структурами системи охорони здоров’я.

В результаті реформування системи охорони здоров’я України була створена електронна система охорони здоров’я (ЕСОЗ). ЕСОЗ – це інформаційно-телекомунікаційна система, яка забезпечує автоматизацію ведення обліку медичних послуг і управління медичною інформацією в цифровому вигляді.

Для ефективного функціонування системи її розділили на два компоненти: центральну базу даних (ЦБД), якою керує держава і медичні інформаційні системи, які підтримуються комерційними розробниками програмного забезпечення. Все це називають системою eHealth або eZdorovya, що складається з:

  • Центральної бази даних – ЦБД (адміністратор ДП «Електронне здоров’я»).
  • МІС (системи, що дозволяють автоматизувати роботу медустанов з ЦБД).

МІС, як єдина центральна база даних, робить перехід в електронний документообіг простішим і легшим для працівників. Для підключення до системи e-Health закладам охорони здоров’я необхідно укласти договір з Національною службою здоров’я України (НСЗУ), вибрати МІС, яка підключена до ЦБД та володіє достатнім функціоналом для роботи в ЕСОЗ, і укласти договір на обслуговування з компанією розробником МІС.

Архітектура системи e-Health

Архітектура системи e-Health

Кому потрібна медична інформаційна система?

МІС буде корисна для комунальних і приватних лікарень, кабінетів, клінік, лабораторій, медичних центрів, аптек, які хочуть автоматизувати управління установою охорони здоров’я і брати участь в програмі медичних гарантій.

Види МІС

Вибираючи інформаційну систему, потрібно звертати увагу на конкретні запити, потреби і розмір вашої організації. Є два стандартних види МІС:

  • Хмарна медична інформаційна система. Підходить для будь-яких закладів охорони здоров’я та лікарів з приватною практикою. Перевага такої системи в тому, що вона доступна практично з будь-якого пристрою з доступом в інтернет. Для її впровадження не потрібно розгортати дороге серверне обладнання, а підтримку здійснює компанія-розробник.
  • Серверна (або «коробочки»). Підходить в основному для дуже великих медичних установ через їхню складну інфраструктуру і величезний обсяг інформації. МІС встановлюється на сервер компанії. Збором інформації, організацією і адмініструванням системи в цьому випадку буде займатися установа охорони здоров’я самостійно. Перевагою серверної системи в тому, що, встановлюючи додаткові модулі під внутрішні потреби установи, можна зробити програму більш гнучкою.

Які модулі МІС потрібні для роботи c e-Health?

Функціонал для установ Первинної медичної допомоги (ПМД)

Адміністративний модуль первинки:

  • Реєстрація постачальника медичних послуг, підрозділів, користувачів.
  • Висновок капітаціонних договорів.

Робоче місце лікаря ПМД

  • Робота з деклараціями, висновки декларацій.
  • Електронні медичні записи.
  • Імунізація.
  • Виписка електронного рецепта «Доступні ліки».
  • Електронне направлення.

Електронний рецепт

Медичний висновок про тимчасову непрацездатність

Доступ до даних ПМД

  • Доступ до даних, які містять елементи обмежувальних груп.
  • Доступ до даних, які містять елементи заборонених станів (сервісів).

Функціонал для установ Спеціалізованої медичної допомоги (СМД)

Функціонал обліку наданих послуг:

  • Амбулаторія.
  • Стаціонар.

Адміністративний модуль вторинки

Робоче місце лікаря СМД

  • Електронні медичні записи.
  • Імунізація.
  • Діагностичні звіти.
  • ЕМЗ і ЕН для неідентифікованих пацієнтів.
  • Виписування електронних направлень.
  • Обробка і погашення електронних направлень.
  • ЕМЗ стаціонар: надходження.
  • ЕМЗ стаціонар: виписка.

Робота з записами про ідентифікованих пацієнтів

Робота з записами про неідентифікованих пацієнтів

Приєднання записів неідентифікованого пацієнта до ідентифікованого

Доступ до даних:

  • Доступ до даних, що містять елементи обмежувальних груп.
  • Доступ до даних, що містять елементи заборонених станів (сервісів).

Медичні висновки:

Виписування електронного рецепту

План лікування

Завдання, які допомагає виконати МІС

Медична інформаційна система включає в себе різні блоки, які відповідають за оптимізацію тих чи інших аспектів роботи медичного закладу. МІС допомагає:

  • Налагодити роботу реєстратури, спростити процес створення медичних карт пацієнтів і процедуру запису на прийом.
  • Упорядкувати всю адміністративну інформацію.
  • Уніфікувати медичну документацію: карти пацієнтів, лікарські призначення, дані про співробітників і медичні послуги, розклад, аналітику і статистику, звіти.
  • Систематизувати всі дані медичних досліджень.
  • Керувати і розподіляти ресурси установи, включаючи фінанси і облік.
  • Аналізувати діяльність медичного закладу. Отримувати різні звіти.
  • Вести складський облік медустанови. Перевіряти стан складу і отримувати дані про запаси, поставки і розрахунки, обіг витратних матеріалів.
  • Відстежити і налагодити роботу діагностичних кабінетів і лабораторій.
  • Автоматизувати стандарти надання медичної допомоги.

Переваги роботи з МІС

  • Великий обсяг інформації зберігається в одній системі, увійти в яку можна з будь-якого комп’ютера при наявності персональних доступів.
  • Можна легко знайти потрібні дані про будь-який аспект роботи медичного закладу.
  • Систематизований документообіг скорочує кількість паперової роботи, зменшує ризик втрати даних і підвищує ефективність роботи працівників. Внаслідок цього покращується якість обслуговування.
  • Можна легко розподілити пацієнтів до потрібних фахівців в залежності від графіку того чи іншого лікаря.
  • Зменшуються грошові витрати.
  • Облік графіку і аналіз діяльності співробітників дозволяє провести розрахунок їхньої зарплати на базі системи.
  • Лікарі можуть спілкуватися і консультуватися з колегами в режимі реального часу щодо постановки діагнозу, призначення і корекції лікування.
  • Пацієнти отримують можливість попередньо записатися на прийом без відвідування лікарні та довгих черг.
  • Пацієнти отримують доступ до своїх даних, результатів обстежень та аналізів.
  • Для пацієнта також мінімізується ризик втрати або підробки потрібних документів, адже він може самостійно їх відстежити.
Рейтинг:
(оцiнок - 12)
Оцiнити
1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд
Завантаження...

Напишіть коментар першим.